مقام امنیتی آمریکا جاسوس از آب درآمد

اقتصاد ایران: دادستان فدرال آمریکا می‌‍گوید یکی از مقامات ارشد سازمان اطلاعات مرکزی این کشور به مدت ۱۰ سال به صورت مخفیانه با سازمان‌های امنیتی کره جنوبی در ارتباط بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دادستان فدرال آمریکا اعلام کرد که «سو می‌تِری» از مقامات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و کارشناس ارشد مسائل کره شمالی بیش از یک دهه به صورت مخفیانه به با سازمان‌های اطلاعاتی کره جنوبی همکاری کرده است.

در کیفرخواستی که ناحیه جنوبی نیویورک منتشر کرده، دادستان‌ها این مقام پیشن سیا را متهم کرده‌اند که خود را به عنوان عامل و نیروی خارجی معرفی نکرده و همچنین مرتکب توطئه برای نقض «قانون ثبت عوامل خارجی» شده است.

در این کیفرخواست ۳۱ صفحه‌ای همچنین آمده است که تِری در موضع‌گیریهای عمومی از دولت کره جنوبی حمایت می‌کرد و اطلاعات دولت آمریکا را در اختیار سازمان‌های امنیتی کره جنوبی قرار می‌داد و با آنها در تماس بود.

آن گونه که در این کیفرخواست آمده این جاسوس آمریکایی در ازای انتقال این اطلاعات محرمانه دولتی به کره جنوبی، کیف‌دستی‌های لوکس، شام‌های گران‌قیمت و بیش از ۳۷ هزار دلار دریافت کرد.

با این حال در این کیفرخواست آمده است که «تِری علی‌رغم فعالیت‌های گسترده برای مقامات و دولت کره جنوبی، آن‌گونه که در قانون آمده است هیچ گاه خود را به عنوان عامل خارجی در نزد دادستان کل معرفی نکرده بود.»

تری ۵۴ ساله در سئول به دنیا آمد و در ایالت هاوایی و ویرجینیا بزرگ شد. او از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ تحلیلگر ارشد مسائل کره برای سیا بود و بعداً در شورای امنیت ملی و شورای اطلاعات ملی جایگاه و مقام بلندمرتبه‌ای داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ