هوش مصنوعی اینتل تجربه‌ی بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ را متحول می‌کند

اقتصاد ایران: تکنولوژی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اینتل نه‌تنها صحنه‌ی بازی‌های المپیک را متحول می‌کند، بلکه کیفیت پخش رسانه‌ای رقابت‌ها را نیز بهبود می‌بخشد.

شرکت اینتل به‌عنوان یکی از شرکای جهانی کمیته‌ی المپیک قصد دارد با ارائه‌ی طیفی از فناوری‌های مدرن و نوآورانه‌ی هوش مصنوعی، تعامل هواداران، ورزشکاران و حتی سازمان‌دهندگان بازی‌ها را به سطح جدید و بالاتری ارتقا دهد.

به گفته‌ی سارا ویکرز، رهبر دفتر بازی‌های المپیک و پارالمپیک اینتل، این شرکت مأموریت خود را در رویداد جهانی پاریس ۲۰۲۴ «آوردن هوش مصنوعی به همه‌جا» می‌داند.

هوش مصنوعی در فضای ورزشگاه‌ها

اینتل می‌گوید در طول بازی‌ها با فناوری‌های خود تماشاگران را به سفری خاطره‌انگیز می‌برد که در آن هر فرد به ورزشکاری حرفه‌ای تبدیل می‌شود.

پلتفرم داخلی اینتل با شتاب‌دهنده‌های Gaudi تعلیم‌یافته و با بهره‌گیری از آخرین نسل پردازنده‌های Xeon اینتل اجرا می‌شود. این پلتفرم با ابزار بهینه‌شده‌ی Intel OpenVINO، تجربه‌ای را برای تماشاگران فراهم می‌کند تا بیش از هر زمان دیگری از مسابقات لذت ببرند.

این فناوری که با همکاری شرکت سامسونگ توسعه‌یافته، با هوش مصنوعی و بینایی ماشین، تمرین‌های ورزشی را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و پروفایل هر شرکت‌کننده را با یکی از ورزش‌های المپیک تطبیق می‌دهد.

اینتل در راستای بهبود دسترسی و تجربه‌ی افراد کم‌بینا نیز گام بلندی برداشته و مدل‌های سه‌بعدی و صوتی مجهز به هوش مصنوعی خود را برای این گروه از تماشاگران به شیوه‌ای طراحی کرده تا از طریق اپلیکیشن تلفن همراه، مسیریابی راحت‌تری در ورزشگاه داشته باشند.

فناوری‌های اینتل در المپیک پاریس ۲۰۲۴

پخش زنده انقلابی 8K

پاریس ۲۰۲۴ اولین نسخه‌ی بازی‌های المپیک خواهد بود که از پردازنده‌های زئون اینتل برای نمایش پخش زنده 8K استفاده می‌کند و نمایی اجمالی از آینده‌ی پخش زنده‌ی جهانی، با تأخیر کم و کیفیت بالا از طریق اینترنت را به‌تصویر می‌کشد.

سرورهای پخش (برودکستینگ) المپیک که با جدیدترین پردازنده‌های مقیاس‌پذیر اینتل کار می‌کنند، با فناوری یادگیری عمیق AI Deep Learning Boost تنها در عرض چند میلی‌ثانیه سیگنال‌های زنده‌ی تولید شده توسط سرویس‌های پخش المپیک (OBS) را با وضوح 8K (چهار برابر رزولوشن Ultra HD 4K) رمزگذاری و فشرده‌سازی خواهند کرد.

پس‌از آن فقط چند ثانیه طول می‌کشد تا سیگنال OTT به نسل جدید پی‌سی‌های مبتنی‌بر اینتل و لپ‌تاپ‌های متصل به تلویزیون‌های 8K در مکان‌های منتخب سراسر جهان ارسال شود. بدین ترتیب تماشاگران شاهد پخش زنده‌ی بی‌نظیری با بالاترین سطح کیفیت خواهند بود.

اتوماسیون هوش مصنوعی

پاریس ۲۰۲۴ اولین مجموعه از بازی‌های المپیک خواهد بود که با اتوماسیون هوش مصنوعی اینتل به سرویس‌های پوشش‌دهنده‌ی بازی‌ها کمک می‌کند محتوای دیجیتالی سفارشی‌شده‌تری را سریع‌تر از همیشه به بینندگان خود ارائه دهند.

سیستم تولید خودکار محتوای مهم المپیک که با استفاده از پلتفرم Intel Geti تقویت می‌شود، نکات برجسته و قابل‌ توجه رشته‌های مختلف ورزشی را به‌صورت پکیج‌های مجزا گروه‌بندی می‌کند. این محتوا بلافاصله به دست سرویس‌های رسانه‌ای می‌رسد تا در اسرع‌وقت برای مخاطبان ویرایش و سفارشی‌سازی شود.

شبیه‌سازی موزه‌ی المپیک

فناوری هوش مصنوعی اینتل با فرایند «شبیه‌سازی عصبی اشیاء» فیلم ویدئویی مصنوعات موجود در موزه‌های المپیک را به مدل‌های دیجیتالی سه‌بعدی تبدیل می‌کند. این فرایند پیش‌ازاین در لابراتوارهای شرکت اینتل با موفقیت آزمایش شده و حالا به مرحله‌ی اجرا رسیده است.

شبیه‌سازی عصبی به موزه‌ی المپیک اجازه می‌دهد برخی از گران‌بهاترین کلکسیون‌های خود را در محیطی تعاملی با علاقه‌مندان به‌اشتراک بگذارد. حالا بازدیدکنندگان می‌توانند رابطه‌ی عمیق‌تری با تاریخ المپیک برقرار کنند؛ زیرا مدل‌های سه‌بعدی احساس واقعی در دست‌گرفتن و لمس اشیاء ارزشمند و قدیمی موزه را القا می‌کنند.

همکاری اینتل با کمیته بین‌المللی المپیک از سال ۲۰۱۷ آغاز شده است. ایلاریو کورنا، مدیر ارشد فناوری اطلاعات رقابت‌های پاریس می‌گوید:

ما با همکاری اینتل از هوش‌مصنوعی برای بهبود دنیای ورزش استفاده می‌کنیم تا رضایت همه‌ی تیم‌ها، هواداران، سرمایه‌گذاران و مردم سراسر جهان را جلب کنیم. به لطف فناوری‌های اینتل می‌توانیم هوش مصنوعی را سریع‌تر از همیشه پیاده‌سازی کنیم. همکاری متقابل ما در پاریس تجربه‌ی المپیکی را خلق خواهد کرد که تاکنون نظیرش را ندیده‌ایم و نمودی از تعهد همگانی ما برای ساخت دنیایی بهتر از طریق ورزش خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ