خواست‌کارگران برای توجه‌‌ ویژه دولت به صندوق‌ تامین‌ اجتماعی

اقتصاد ایران: رئیس مجمع کارگران استان تهران گفت: نگاه ویژه رییس جمهور منتخب به صندوق تأمین اجتماعی از مهمترین مطالبات جامعه کارگری است.

- اخبار اقتصادی -

محمدرضا تاجیک، رئیس مجمع کارگران استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه درخواست ما توجه به تأمین اجتماعی است گفت : از آنجایی که صندوق تأمین اجتماعی بیش از نیمی از جمعیت کشور را پوشش داده است و هرگونه آسیب به صندوق می تواند آسیب به نظام تلقی شده و آسیب های جبران ناپذیری به کشور بزند . لذا رویکرد و نگاه ویژه در این راستا می بایست در الویت بوده و آن را از مهمترین مطالبات جامعه کارگری و بازنشستگان نام برد.

عضو هیات مدیره مجمع نمایندگان کارگران ایران افزود: با توجه به روند کاهشی در ارائه خدمات از سوی صندوق تأمین اجتماعی در چند ساله اخیر و همچنین نگاه مدیران و کارشناسان بیمه ای در راستای افزایش حق بیمه یا افزایش سن بازنشستگی ، کاملاً مشهود است که منابع سازمان در حال تقلیل و رویکرد در کم شدن ارائه خدمات به بیمه شدگان و بازنشستگان می باشد.

تاجیک دلایل ناتوانی و کاهش منابع صندوق را  نبود ساختار مناسب و نظارت مستقیم از سوی بیمه شدگان ، که خود نشانه عدم رعایت  سه جانبه گرایی می باشد را از طرفی و نگاه صاحبان قدرت و دولتمردان به شرکت های صندوق بیمه تامین اجتماعی و انتصابات متعدد در سالهای متوالی را، باعث کاهش منابع صندوق دانست.

تاجیک در همین رابطه افزود: چرا باید کارگران که با کمترین دستمزد و عدم تعیین مناسب زندگی خود را سپری میکنند و در پرداخت هزینه های حداقلی زندگی ناتوانند می بایست حق بیمه تکمیلی بپردازدو قسمتی از دستمزد حداقلی خود را به شرکت های بیمه ای بپردازند . کارگران که حق بیمه مناسبی را هر ماهه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت میکنند ولی نبایدخدمات شایسته در این رابطه دریافت نمایند .بهره مندی از بیمه تامین اجتماعی و خدمات بیمه ای حق حداقلی برای هر کارگر و خانواده او می باشد که متاسفانه سالهاست که از آن کم بهره هستند.

نماینده کارگران جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت : ما کارگران درخواست داریم؛ برای حفظ منابع کارگران و بازنشستگان و همچنین جلوگیری از آسیب های وارده به کارگران و خانواده آنها که بیش از نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و همچنین برای جلوگیری از آسیب های وارده آتی به  کشور،  با تدبیرمناسب و  نگاه ویژه ، با استفاده از مدیران کارشناسان توانمند فرا جناحی  در صندوق تامین اجتماعی به جامعه کارگری و بازنشستگی کمک نمایید.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ