کنترل کیفیت و بهداشت آب خط قرمز شرکت آب و فاضلاب گلستان است

اقتصاد ایران: گرگان- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: کنترل کیفیت و بهداشت آب خط قرمز همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب استان گلستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رحیمی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کنترل کیفیت و بهداشت آب خط قرمز همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب استان گلستان است، اظهار کرد: در حال حاضر در شرکت آب و فاضلاب استان گلستان ۳۳ باب آزمایشگاه آب با بهره مندی از ۳۲ کارشناس در آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب در رشته‌های میکروبیولوژی، بیولوژی و شیمی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در بخش‌های مختلف وظیفه کنترل کیفیت و بهداشت آب را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های کنترل کیفیت و بهداشت آب شرب، آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب است، افزود: آب برای آنکه قابلیت شرب داشته باشد باید ویژگی‌های آن با استانداردهای ملی فیزیکی و شیمیایی و همچنین میکروبی مقایسه شود تا اطمینان حاصل شود خطری از این بابت سلامت مصرف کنندگان را تهدید نمی‌کند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: آزمایشگاه‌های آب از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که شامل آزمایشگاه‌های باکتریولوژی، بیولوژی، فیزیکی و شیمیایی معمول، ریز آلاینده آلی، ریز آلاینده معدنی و پرتوزا ها هستند که وظیفه شناسایی و تعیین مقدار عامل‌های فیزیکی و شیمیایی و همچنین باکتریولوژی آب را بر عهده دارند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در ادامه با بیان اینکه توسعه آزمایشگاه‌های کنترل و کیفیت آب از ابتدای تشکیل این شرکت در استان در دستور کار بوده است گفت: تعداد آزمایشگاه‌های آب در سال ۱۳۷۹ همزمان با تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب ۴ باب بوده است که در طی ۲۴ سال این موفقیت حاصل شده است.

رحیمی اظهار کرد: در سال‌های اخیر توجه بسیار خوبی به مقوله انجام آزمون‌ها بر اساس استاندارد بین المللی مدیریت کیفیت آزمایشگاه‌ها (ایزو ۱۷۰۲۵) صورت گرفته و نتایج آزمون‌های انجام شده در این آزمایشگاه‌ها از دقت و صحت بسیار خوبی برخوردار بوده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در پایان افزود: در حال حاضر آزمایشگاه مرکزی شرکت، اصول استاندارد ۱۷۰۲۵ را پیاده سازی کرده و در حال دریافت گواهینامه ملی تأیید صلاحیت ایران است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ