افزایش دمای هوا در استان سمنان/ روزهای گرم در راه است

اقتصاد ایران: سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز دمای هوا در اکثر نقاط استان سمنان رو به افزایش خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر، نقشه‌های هواشناسی و آمارهای گرافیکی هواشناسی نشان می‌دهند که از امروز چهارشنبه شاهد افزایش دمای هوا در اغلب نقاط استان سمنان خواهیم بود. روند افزایشی دما همچنین تا روز اواسط هفته ادامه پیدا خواهد کرد.

به این ترتیب از امروز بر میزان دمای هوا در اکثر نقاط استان سمنان افزوده خواهد شد سازمان هواشناسی اعلام کرده که بنا بر تحلیل الگوهای پیش یابی و تصاویر ماهواره‌ای، کارشناسان هواشناسی طی سه روز آتی افزایش دمای هوا را شاهد خواهیم بود.

وزش باد به همراه گرد و خاک در شرق و جنوب استان سمنان از دیگر پیش بینی‌های سازمان هواشناسی است اما قدر مسلم اینکه در مراکز شهرستان‌های هشت گانه استان رویداد خاص جوی رخ نمی‌دهد و تنها شاهد افزایش دما خواهیم بود.

بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان سمنان برای امروز ۳۸ و ۲۴ درجه بالای صفر اعلام شده است در صورتی که این شاخص در ابتدای هفته آتی حتی به ۳۹ و ۲۷ درجه بالای صفر نیز خواهد رسید.

دمای نیمروزی سمنان که در روز سه شنبه ۳۱ درجه ثبت شد نیز به ۳۷ درجه در روز شنبه افزایش خواهد یافت این روند افزایشی را در شاهرود نیز مشاهده خواهیم کرد بیینه و کمینه دمای هوای این شهرستان برای امروز ۳۳ و ۱۸ درجه بالای صفر است اما در روز شنبه هفته آتی به ۳۶ و ۲۳ درجه بالای صفر افزایش خواهد یافت.

این روند رو به رشد گرما در استان سمنان همچنین سبب می‌شود که دمای نیمروزی میانگین شاهرود از ۲۶ درجه در روز چهارشنبه به ۳۳ درجه در روز شنبه افزایش یابد لذا تمام این آمارها نشان می‌دهد که ابتدای هفته‌ای بسیار گرم در انتظار مردم استان است.

دمای هوا هم اکنون در دامغان ۲۷ درجه بالای صفر است بیشینه و کمینه دمای هوا ۳۶ و ۲۱ درجه بالای صفر اعلام شده است در روز جمعه دمای هوای نیمروزی شهرستان دامغان به ۳۶ درجه بالای صفر نیز خواهد رسید که بسیار گرم‌تر از امروز خواهد بود.

نمونه این وضعیت البته در گرمسار هم دیده می‌شود اما گرمسار همین هفته را نیز در گرمای زیاد گذراند و لذا ورود به موج دیگر گرما برای این مردم قدری عادی شده است. بیشینه و کمینه دمای هوا برای امروز در این شهرستان ۴۱ و ۲۶ درجه بالای صفر اعلام شده است.

دمای نیمروزی گرمسار در روز جمعه برای دومین بار در سال جاری از ۴۰ عبور خواهد کرد و لذا شاهد آخر هفته گرم برای شهرستان گرمسار خواهیم بود البته این تداوم گرما در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آتی هم برای گرمسار ادامه خواهد داشت لذا گرمساری‌ها تازه از حالا به گرما، خوش آمد گفته‌اند!

وضعیت جوی در دیگر نقاط استان سمنان هم همین گونه است در چهار روز آتی شاهد افزایش دمای هوا در اکثر نقاط استان هستیم در برخی مناطق مانند دامغان افزایش دمای هوا در روز جمعه به نسبت امروز بیش از ۱۰ درجه است! این نشان از شوک گرمایی در اکثر نقاط استان می‌دهد.

کارشناسان عقیده دارند در این وضعیت باید از خود در برابر گرما زدگی مراقبت کرد لذا استفاده از لباس مناسب، نوشیدن آب فراوان، بیرون نرفتن از خانه در ساعات گرم و … در زمره تصویه های هوای بسیار گرم محسوب می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ