دستور خاخام یهودی برای نادیده گرفتن فراخوان خدمت سربازی

اقتصاد ایران: خاخام یتسحاق یوسف رهبر یهودیان افراطی (حریدی)‌ها به پیروان خود دستور داد، هرکسی که فراخوان سربازی را دریافت می‌کند، آن را پاره کرده و به سطل زباله بیاندازد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، یدیعوت آحارانوت در گزارشی اعلام کرد، خاخام یتسحاق یوسف، خاخام ارشد سابق حریدی‌ها اعلام کرد، هر فردی از پیروانش که فراخوان دعوت به سربازی را دریافت می‌کند، آن را پاره کرده و به آن توجهی نکند.

این رسانه عبری زبان به نقل از ویدیوی منتشر شده از خاخام یوسف گفت: رویکرد الزام سربازی رفتن یهودیان حریدی با شکست مواجه خواهد شد، این امری است که در تورات به آن اشاره شده است از اینرو نه از آنها می‌ترسد و نه به اظهارات آنها گوش می‌دهد، همه باید به این دستور العمل توجهی نکنند، هر جوان یهودی افراطی هم که به دلیل بی توجهی به این دستور راهی زندان شود، مدیر مدرسه دینی‌اش هم باید همراه او برود.

او همچنین تهدید کرد، هر فرد یهودی افراطی که با ترک مدرسه دینی توراتی به سربازی برود، دیگر حق بازگشت به مدرسه دینی را ندارد، زیرا هر فرد طلبه تورات از خدمت در ارتش معاف است حتی آنهایی که درس نمی‌خوانند نیز از این مقوله مستثنی نیستند.

این اظهارات در حالی رسانه‌ای می‌شوند که رسانه‌های عبری زبان از درگیری پلیس با شماری از حریدی‌ها در بزرگراه شماره 4 در نزدیک بنی براک خبر دادند.

یهودیان افراطی معترض به دستور جدید صادر شده برای فراخوانی آنها به سرباز، عصر امروز سه شنبه با مسدود کردن بزرگراه شماره 4 شعارهایی علیه این تصمیم سر دادند.

پلیس رژیم صهیونیستی هم برای متفرق کردن معترضین با آنها درگیر شد که منجر به زخمی‌شدن 3 نیروی پلیس و دستگیری 9 صهیونیست افراطی شد.

عصر روز سه شنبه سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرده بود، دستورات فراخوانی اولین دسته از یهودیان افراطی برای انجام خدمت سربازی آماده شده و از روز یکشنبه آینده به آدرس آنها ارسال خواهد شد.

به گفته ارتش رژیم صهیونیستی، این دستورات به عنوان بخشی از برنامه ارتش برای تقویت نیروهای خود از طریق الحاق نیروهای حریدی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ