۳۰۰ هیات مذهبی ویژه بانوان مرکزی در سامانه طوبی ثبت نام کردند

اقتصاد ایران: اراک- مسئول شورای هیئات مذهبی استان مرکزی گفت: ۳۰۰ هیات مذهبی ویژه بانوان این استان در سامانه اطلاعات تشکل های دینی سازمان‌ تبلیغات اسلامی (طوبی)ثبت شده است.

مریم یونسی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اکنون شمار هیأت‌های مذهبی ثبت شده در سامانه طوبی ویژه بانوان در شهر اراک حدود ۱۴۰ هیأت است که در هر شهرستان متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه در ماه محرم ۳ هزار روضه و آئین مذهبی ویژه بانوان در سرزمین آفتاب برگزار می‌شود، افزود: روضه‌ها و آئین‌های مذهبی بانوان استان مرکزی در هیأت‌ها، منازل، تکایا و حسینه ها برگزار می‌شود همچنین توسط هیأت‌های بانوان غذای
نذری طبخ می‌شود، طرح زندگی با آیه‌ها نیز مورد پیگیری است.

یونسی با اشاره به اینکه ۳۰۰ هیأت ویژه بانوان این استان در سامانه طوبی ثبت نام کردند، گفت:
برخی هیأت‌های مذهبی بانوان، ۱۵ سال سابقه فعالیت دارند اما در سامانه طوبی ثبت نام نکردند، همچنین برخی هیأت بانوان در حوزه خیریه فعال هستند و برخی ذیل بیت الزهراها در حوزه جوانی جمعیت فعالیت دارند.

وی گفت: برخی از هیأت‌های بانوان به عنوان اقتصاد هیأت کارآفرینی می‌کنند و مجموعه‌ای ایجاد کردند که علاوه بر درآمدزایی، به صورت خودجوش و مردمی با دریافت تسهیلات، حسینیه، تکیه و مسجد می‌سازند.

مسئول هیأت مذهبی بانوان شهرستان اراک گفت: در برخی از هیأت‌های مذهبی بانوان، کلاس‌های آموزشی، تابستانی و ورزشی ویژه کودک، نوجوان و بزرگسالان برگزار می‌شود.

یونسی ادامه داد: برخی از بانوان مسئول هیأت‌های مذهبی اراکی، دارای سن و سابقه بالایی هستند که در حوزه فعالیت قرآنی، عمرانی، سبک زندگی اسلامی، مشاوره و فزرند آوری همچنین پرداخت تسهیلات بلاعوض دندان پزشکی به جامعه هدف بسیار فعال هستند.

.وی تاکید کرد: هیأت‌های مذهبی ویژه بانوان ثبت شده در استان مرکزی، برنامه‌های متفاوتی در طول سال به صورت مداوم برگزار می‌کنند اما در ماه محرم صفر و ایام فاطمیه، شمار روضه‌ها و هیأت‌های مذهبی بیشتر است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ