فعالیت‌های کسپرسکی در آمریکا متوقف می‌شود

اقتصاد ایران: دولت آمریکا قصد دارد فعالیت‌های کسپرسکی را در خاک این کشور به‌طور کامل متوقف کند.

غول امنیت سایبری روسیه، کسپرسکی، پس از اعمال ممنوعیت فروش نرم‌افزار این شرکت به‌وسیله‌ی دولت آمریکا، ده‌ها نفر از کارکنان خود را اخراج و بازار ایالات متحده را ترک می‌کند.

به‌گزارش TechCrunch، دولت آمریکا با استناد به خطرهای امنیتی فروش نرم‌افزار کسپرسکی را ممنوع کرده است. کسپرسکی اعلام کرد که فعالیت‌های خود در آمریکا را از ۲۰ جولای (۳۰ تیر)، زمانی‌که این ممنوعیت به‌اجرا درمی‌آید، به‌تدریج تعطیل خواهد کرد. این شرکت تجارت خود در آمریکا را دوام‌نیافتنی خواند.

یکی از روزنامه‌نگاران مستقل، خبر تعطیلی کسب‌وکار کسپرسکی در آمریکا را اعلام کرد. این روزنامه‌نگار افراد تحت‌تاثیر تعدیل نیروی این شرکت در آمریکا را کمتر از ۵۰ نفر دانست. سخن‌گوی کسپرسکی، ساویر وان‌هورن، تعدیل نیروی شرکت را تأیید کرد. کسپرسکی در ابتدا قصد داشت ممنوعیت پیش‌آمده را از‌نظر قانونی به‌چالش بکشد.

در اواخر خرداد، وزارت بازرگانی ایالات متحده فروش نرم‌افزار آنتی‌ویروس کسپرسکی به مصرف‌کنندگان آمریکایی را ممنوع اعلام کرد. از دلایل اصلی این موضوع افزایش خطرهای امنیتی و نقض حریم خصوصی به‌دلیل قرارگیری دفتر مرکزی این شرکت در روسیه اعلام شد.

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا، درباره‌ی ممنوعیت فعالیت کسپرسکی گفت: «روسیه نشان داده است که توانایی این را دارد که از شرکت‌های روسی مانند کسپرسکی برای جمع‌آوری اطلاعات شخصی آمریکایی‌ها استفاده کند.»

پس از اجرای این ممنوعیت، کسپرسکی دیگر مجاز نخواهد بود نرم‌افزار خود را به‌طور مستقیم یا ازطریق فروشندگان مستقر در ایالات متحده به مصرف کنندگان آمریکایی بفروشد.

پس از ۲۹ سپتامبر (۸ مهر)، کسپرسکی دیگر مجاز به ارائه‌ی نرم‌افزار یا به‌روزرسانی‌های امنیتی به مشتریان آمریکایی نخواهد بود. این امر به کاهش سطح حفاظت نرم افزار آنتی‌ویروس منجر می‌شود.

وزارت بازرگانی اعلام کرد که به‌منظور دادن فرصت به مصرف‌کنندگان آمریکایی برای یافتن جایگزینی برای نرم‌افزار کسپرسکی، رویکردی مرحله‌ای را برای این ممنوعیت در پیش گرفته است.

مقالات مرتبط
  • آمریکا مدیران شرکت ارائه‌دهنده آنتی‌ویروس کسپرسکی را تحریم کرد
  • رویترز: آنتی‌ویروس کسپرسکی به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی در آمریکا ممنوع می‌شود

وزارت خزانه‌داری آمریکا چندین مدیر ارشد کسپرسکی را نیز تحریم کرد. این موضوع عملاً باعث منع مشتریان آمریکایی از پرداخت هزینه نرم‌افزار کسپرسکی می‌شود.

در سال ۲۰۱۷، دولت ترامپ پس از حمله‌ی هکرهای دولت روسیه به کامپیوتر خانگی یکی از پیمان‌کاران اطلاعاتی، استفاده از کسپرسکی را در سراسر بخش‌های دولت آمریکا ممنوع کرد. کامپیوتر این پیمان‌کار اطلاعاتی از نرم‌افزار کسپرسکی استفاده می‌کرد و اسناد طبقه‌بندی‌شده‌ی ایالات متحده از آن دستگاه به‌سرقت رفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ