ایجاد حاشیه در ریل خدمت به تهرانی‌ها ممنوع

اقتصاد ایران: ۲۴ تیرماه تلخترین روز شورای شهر تهران است، روزی که منجر به درگیری لفظی برخی از اعضای شورا شد و همین امر نگرانی‌ها را برای شهروندان به‌وجود آورده است و از شورا و شهرداری تهران انتظار می‌رود همچنان در ریل خدمتگزاری به کارشان تا پایان راه ادامه دهند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دویست‌و‌چهل‌و‌نهمین جلسه شورای شهر تهران در تاریخ 24 تیرماه با صحبت‌های ابتدایی مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران آغاز شد. در ادامه جلسه نیز طبق روال تمام جلسات قبلی به 5 نفر از اعضای شورای شهر تهران به مدت 3 دقیقه زمان برای ارائه تذکراتشان داده شد.

در ابتدای این جلسه نرجس سلیمانی؛ رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در پشت تربیون قرار گفت و با اشاره به پایان دوره ششم شورا گفت: به عنوان عضوی از شورا گذشت بیش از سه سال از آغاز دوره ششم لحظه مناسبی برای جمع بندی مسیر حرکت و پیش بینی موفقیت نسبی یا شکست در دستیابی به وعده‌ها داده شده و اهداف از پیش تعیین شده شورا می‌دانم. 

سلیمانی تصریح کرد: مسائل اصلی شهر از آغاز دوره تا به امروز تغییر قابل ملاحظه‌ای نداشته است، وضعیت حوزه حمل و نقل عمومی و مشکلات جدی در حوزه جمع آوری پسماند، وضعیت جدی اختلال در نظامات مدیریت عمومی شهری به ویژه در نقاط اتصال مردم با شهرداری کماکان وجود دارد. از سوی دیگر تغییرات و انتصابات موجود در داخل شهرداری در سطح مدیران ارشد بدون در نظر گرفتن ظرفیت ارزشمند داخل شهرداری برای استفاده از حلقه اندک و محدود دوستان و همفکران، عدم حل مسئله معیشت و مسکن کارکنان برای گذران یک زندگی حداقلی در شهر تهران، و از سوی دیگر قریب به دو سال قبل بر اساس مشاهدات میدانی و نگرانی از جهت گیری نگران کننده شهرداری در استفاده غلط و نابجا از ظرفیت کمیسیون‌های موجود خصوص کمیسیون ماده 5 تذکر داده شد که این کمیسیون قلک شهرداری تهران نیست. 

شورای شهر تهران , شهرداری تهران ,

وی افزود: در دو سال و اندی فاصله گرفتن از نگاه تخصصی، ناهماهنگی با طرح‌های بالادستی و متمرکز کردن نقطه بهره برداری باعث شده مصوبات نیم بند و حتی در برخی موارد بدون شکل گیری امضا و اجماع لازم که ماهیت تشکیل کمیسیون ماده 5 با آن منافات داشته و در عمل به امکان دفاع و توجیه منطقی از فعالیت‌های کمیسیون مکاده 5 را غیرممکن و دور از دسترس می‌کند. از سوی دیگر، انتخاب شهردار فسادستیز در ابتدا برنامه اصلی و مهم شورا بود؛ امر مهمی که با توجه به نتیجه برآیند فعالیت‌ها منتهی به شکست جدی در دستاوردهای شورا شد که متأسفانه نمونه آن را در اخبار منتشر شده در فضای مجازی و بین مردم، افشای تخلفی که متأسفانه تبدیل به عرف در مناطق شده است. 

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در ادامه با اشاره به بحران دستاورد در پایان سال سوم دوره ششم افزود: گرچه برای 21 نفر عضو شورا، مسئله دستاورد، مسئله مهمی است اما مشکل اصلی عدم حذف فرآیندهای اختلال زا، ایجاد نقاط اتصال در فساد و اختلال‌های جزیره‌ای در سطوح و مقیاس‌های خرد و کلان است که با گذشت از وعده‌ها و امیدها، حتی در یک مورد از وعده‌های داده شده موفقیت قطعی‌ حاصل نشده که قابل دفاع باشد، اگر چه بنا به تلاش‌های پرسنل شریف و اصیل شهرداری اقدامات خوبی انجام شده به ویژه در ایام انتخابات که بیشتر مدیران شهرداری حضور نداشتند که می‌توان گفت به جد شهر را خیلی بهتر از زمان حضور مدیران ارشد شهرداری اداره کردند، این را در ساعات بازدید از شهر به وضوح مشاهده کردیم و جا دارد که شورا نیز یک قدردانی جدی از این پرسنل خدوم در شهرداری داشته باشد اما به هر حال با یک گل بهار نمی‌شود. 

سلیمانی در ادامه با تأکید بر دو اصل اساسی در مقبولیت و مشروعیت گفت: مقبولیت و مشروعیت دو اصل اساسی و دو بال مهم برای جایگاه شهردار تهران هستند. اگر مقبولیت از دست برود؛ از مشروعیت، کار چندانی بر نمی‌آید. هنگامی که صحبت از تغییر می‌شود؛ حتی تغییر ریل دادن هم اگر چه دیر است اما برای اصلاح امور هیچوقت دیر نیست. هر چند نتیجه اصلاح امروز دیگر منتج به نتیجه آنی و یک دستاورد چشمگیر برای شورای شهر نخواهد شد. جدا از شعارهای بی‌پایه و نمایشی که مثل طبله قاضی بلندآواز و میان تهی هستند؛ شهر نیازمند عطاری دانا و خموش است تا در سکوت تلاش کند و بدون هیاهوهای بی‌حاصل، خشت خام در کوره مراتب و مناصب نیندازد. 

پس از صحبت‌های نرجس سلیمانی درباره وضعیت نامناسب در شهرداری تهران در طی 3 سال گذشته، سید محمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران، در خصوص انتقاد سلیمانی به عملکرد شهرداری در طول دوره ششم، اظهار کرد: در شهر تهران اتفاقات بسیار خوبی رخ داده که حتی مدیریت ادوار گذشته نیز به آن اذعان داشته و آن را تضمین می‌کنند. در زمینه پروژهای عمرانی که حدود 1000 پروژه تعطیل شده بود و بسیاری از دستاوردهای شهرداری در دوران گذشته نیمه تمام مانده بود، در این دوره انجام شد. بزرگراه شهید بروجردی قریب به 20 سال معلق و بلاتکلیف مانده بود و چند پروژه مشابه دیگر که در این دوره انجام شد. 

آقامیری در ادامه با تأکید بر اینکه در بخش حمل و نقل و ترافیک اقدامات بی‌نظیری انجام شده است؛ بیان کرد: خرید 1081 واگن مترو اقدام کمی نیست یعنی معادل 24 سال گذشته در این دوره واگن خریداری شده و بر تمام مراحل ساخت آن‌ها بر اساس قراردادی که با شرکت‌های چینی منعقد شده، نظارت صورت می‌گیرد. در این دوره به تمام کارخانه‌های داخلی اعلام شد که همه تولیدات اتوبوس آن‌ها خریداری خواهد شد. 

شورای شهر تهران , شهرداری تهران ,

وی افزود: در دوره گذشته به مسئله معتادان متجاهر هیچ توجهی نمی‌شد و این در حالی است که در این دوره 17 هزار معتاد متجاهر از سطح شهر جمع آوری شده است به عبارتی شهرداری بیش از وظیفه خود عمل کرده است. معادل 10 یاور شهر در این دوره راه اندازی شده است، همه اینها در این شهر اتفاق افتاده است. معادل 10 سال گذشته در این دوره آسفالت در خیابان‌ها ریخته شده است. چرا کارکردهای ما را زیر سوال می‌برند؟ نظارت‌ها و پیگیری‌ها به صورت 24 ساعته انجام می‌شود. 

آقامیری خطاب به نرجس سلیمانی گفت: چرا کارکرد ما را زیر سوال می‌برید؟ ناراحت می‌شوم وقتی می‌گویید سه سال کار نکرده‌ایم! یعنی ما در این سه سال زیر کولر بوده‌ایم؟ این مطالب درست نیست.

وی با انتقاد از صحبت‌های سلیمانی در خصوص عدم کارآیی در مجموعه شهرداری تهران در طی سه سال گذشته اضافه کرد: اینکه چشم خود را ببندیم و دهان خود را باز کنیم در شان فرزند شهید سلیمانی نیست. من نماینده شهردار نیستم اما عضو شورای شهر تهران هستم.

آقامیری ادامه داد: بنده منتسب به کسی نیستم و تنها می‌گویم این حرف‌ها خارج از انصاف است.

شورای شهر تهران , شهرداری تهران ,

به گزارش تسنیم، صحبت‌های آقامیری هنوز به پایان رسیده بود که دو عضو شورای شهر تهران آقایان مهدی اقراریان و ناصر امانی نسبت به صحبت‌های ایشان اعتراض کردند که چرا برای بیان تذکر خود در قابل نرجس سلیمانی از نام سردار شهید سلیمانی استفاده کرده است.

در ادامه جلسه نیز درگیری لفظی بین مهدی اقراریان و ناصر امانی با آقامیری و نادعلی پیش آمد و صحبت‌هایی بین اعضای شورای شهر تهران رد و بدل شد تا دقایقی از شورا به تشنج کشیده شود.

در ادامه مهدی چمران، رئیس شورا در توضیحاتی عنوان کرد: تذکراتی که در شورا در خصوص عملکرد شورا مطرح شده، مسائلی است که مربوط به اقدامات انجام شده و انجام نشده و از مسائلی است که مردم در جریان آن‌ها هستند. همه چیز نسبی است. پروژه‌هایی بوده که انصافاً اقدامات خوبی بوده و کارهایی نیز انجام نشده است. نکته مهم این است که همه ما با هم هستیم و همه با یک چوب رانده می‌شویم. مردم همه ما را در یک صف می‌بینند. مجموعه کار ماست که هم باید ارج نهیم و هم باید نقد کنیم و هر دو صورت باید باشد. نه آنقدر راضی باشیم که دیگر دنبال پیشرفت نباشیم و نه آنقدر مأیوس که بگوییم هیچ اقدامی انجام نشده است. اما هر نقدی که داریم؛ به اصل و هویت شورا نباید آسیبی برسد. پروژه‌ها باید انجام شده و مردم باید لذت آن را در زندگی شهری خود بچشند.

شورای شهر تهران , شهرداری تهران ,

چمران گفت: شهید سلیمانی بسیار بزرگتر از اینها هستند که از ایشان نام برده شود. موضوع شهید سلیمانی را باید کنار بگذاریم. اسامی شهدا تقدس دارند و نباید در صحبت‌های خود داخل کنیم.

علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران نیز در حاشیه دویست و چهل و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص استیضاح شهردار تهران اظهار کرد: در مورد استیضاح قانون مشخص است و نیاز به رای دارد و با توجه به حمایت حداکثر شورا از آقای زاکانی چنین امری متصور نیست.

وی ادامه داد: 12 نفر از اعضا حامی عملکرد آقای زاکانی هستند و این را هم باید بدانیم که شاید منتقدین هم استیضاح ایشان را امضا نکنند؛ حتما مزایا و معایب وجود دارد و وظیفه داریم به قصد اصلاح موارد را مطرح کنیم. مجموعه کسانی که حامی حرکت خدمت هستیم می‌دانیم که آنچه در این سه سال صورت گرفته به نفع شهر تهران و رفع مشکلات بوده و آن اقداماتی که شهردار اعلام کرده اتفاقاتی است که باید به آن بالید.

نادعلی با اعلام اینکه چندین جریان بعد از انتخابات ریاست جمهوری به دنبال انتقام‌گیری از کسی برآمدند که به نقد فضا پرداخت، یادآور شد: برخی چهره‌ها و روزنامه‌های اصلاح‌طلب برخلاف مشی رئیس جمهور منتخب که به دنبال سازندگی کشور است و برخی اعضای اصول‌گرا برای رویکرد انتقام گیرانه سیاسی پس از انتخابات مجلس هم صدا شدند تا ایشان را بکوبند اما شهردار در بین مردم محروم‌ محبوب است. ممکن است نواقصی وجود داشته باشد اما تلاش‌های زیادی برای خدمت صورت گرفت.

شورای شهر تهران , شهرداری تهران ,

وی در خصوص برخی اظهارات یکی از اعضای شورا هم گفت: ایشان با کمک رسانه‌های اطلاح طلب موردی را مطرح می‌کنند که دل اصول گرایان خون شود.

اما این پایان ماجرای جلسه روز سه‌شنبه 24 تیرماه نبود چرا بعد از پایان جلسه نیز حواشی در فضا مجازی ادامه داشت و همچنان دارد.

سیدجعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در صفحه شخصی خود نوشت: وقتی دختر سردار سلیمانی باشی مثل پدر شیر خروشان و همچون مولایت امام حسین(ع) در امر به معروف و نهی از منکر واهمه ای به خود راه نمیدهی حتی اگر به زعم عده ای در اقلیت باشی.

مهدی اقراریان، عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران یکی دیگر از اعضای است که در صفحه شخصی خود به اتفافات صحن شورا در 24 تیرماه واکنش نشان داد.

وی در صفحه شخصی خود نوشت: در پروژه حمله رسانه‌ای به منتقدین زاکانی؛ اولین بار نیست که هزینه پرداخت می‌کنیم...

نادعلی عضو شورای شهر تهران نیز در پی اتقافات صورت گرفته در صحن شورا در صفحه شخصی خود نوشت:  24 تیر تلخترین روز شورای شهر تهران بود.

شورای شهر تهران , شهرداری تهران ,

عضوی ادعا کرد که مدیریت شهری در این سه سال هیچ دستاورد مهمی نداشته! عضو دیگر وقتی چنین چیز عجیبی را شنید شروع به روشنگری کرد. در‌مقابل 2عضو جوان و مسن شورا باهم به دروغ غوغا کردند که او به حاج قاسم توهین کرده تا حرف او شنیده نشود.

به گزارش تسنیم، در حالی شورای شهر تهران ماه‌های پایانی عمر خود را طی می‌کند که این حواشی و اختلافات به ضرر شهروندان تهرانی است. شورایی که می‌توانند با همراهی شهرداری تهران کارهای ناتمام را تمام کند. پروژه‌های مانند آزادراه شهید شوشتری، ادامه یادگار امام، فاز دوم بروجردی، افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو و... پس انتظار شهروندان تهرانی از اعضای شورای شهر تهران به همراه شهرداری اینست که به جای درگیرهای این چنینی به کار خود ادامه دهند.

این در حالیست که طی 3 سال گذشته اقدامات خوبی نیز در سطح شهر صورت گرفته است و ادامه دارد و نمی‌توان این زمان را با زمان مشابه دوره قبل مدیریت شهری مقایسه کرد. دوره‌ای که مشکلاتی زیادی را به تهران تحمیل کردند. ورود به تدریج واگن‌های مترو و اتوبوس‌های داخلی و خارجی می‌تواند شرایط را در پایتخت تغییر بدهد و به همین جهت ایجاد هرگونه حاشیه در ریل خدمت‌رسانی ممنوع است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ