گلکسی زد فلیپ ۶ و زد فولد ۶ با پهپاد به مشتریان کره‌ای تحویل داده می‌شوند

اقتصاد ایران: سامسونگ در حرکتی جدید، گوشی‌های تاشدنی جدید خود را با پهپاد تحویل مشتریان کره‌ای خواهد داد.

سامسونگ در حرکتی ابتکاری، گوشی‌های هوشمند جدید خود یعنی گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ را به‌عنوان اولین گوشی‌های تحویلی با پهپاد، در کره جنوبی معرفی کرد. این سرویس در حال حاضر محدود به مناطق خاص است؛ اما سامسونگ قصد دارد از این طریق، سرعت تحویل محصولات را در مناطقی که با تأخیر در حمل‌و‌نقل دریایی روبه‌رو هستند، به‌طور قابل توجهی افزایش دهد.

طبق اعلامیه‌ی سامسونگ، پهپادها وظیفه‌ی تحویل گوشی‌های تاشوی جدید سامسونگ را در مناطقی نزدیک جزیره‌ی Jeju و شهرهای ساحلی Yeosu و Tongyeong بر عهده خواهند داشت. این سرویس از تاریخ ۱۹ جولای (۲۹ تیر) آغاز به کار می‌کند.

سامسونگ انتظار دارد که سرویس تحویل با پهپاد، حتی در زمان‌هایی که عملیات کشتی‌رانی و لجستیک با اختلال مواجه شوند، زمان تحویل گوشی سامسونگ را از ۷ روز به یک روز کاهش دهد.

به نظر می‌رسد که سرویس تحویل با پهپاد از هوش مصنوعی نیز بهره می‌برد. این شرکت اعلام کرده است: «ما به‌عنوان رهبر دوران هوش مصنوعی، به توسعه‌ی فناوری‌ها و خدمات جدید برای ارتقای راحتی و حقوق مصرف‌کنندگان ادامه خواهیم داد.»

اوپراتور پهپاد در حال آماده سازی پهپاد برای ارسال گوشی سامسونگ
تحویل گوشی‌های زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ با پهپاد توسط سامسونگ در کره

سامسونگ در اواخر ماه خرداد، سرویس تحویل با پهپاد را در جزیره‌ی Jeju آزمایش کرد. این سرویس در ابتدا تنها شامل تحویل گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ می‌شود، اما سامسونگ قصد دارد عملیات خود را در آینده گسترش دهد.

تا زمانی که وزن بسته‌ها از ۱۰ کیلوگرم بیشتر نباشد، سامسونگ خواهد توانست سایر دستگاه‌های خود از جمله تبلت‌ها و پوشیدنی‌ها را نیز از طریق هوا تحویل دهد.

جزایر اطراف جزیره‌ی Jeju از جمله گاپادو، مارادو و بیانگدو، نخستین مناطقی هستند که از این سرویس بهره‌مند می‌شوند. پهپادها از مراکز Sangmo-Ri و Geumneung در جزیره‌ی Jeju پرواز می‌کنند و محصولات را به دست مشتریان می‌رسانند.

شهر Yeosu نیز از دیگر مناطقی محسوب می‌شود که قرار است از این سرویس استفاده کند. سامسونگ قصد دارد در آینده، سرویس ارسال با پهپاد را به بیش از ۱۰ منطقه‌ی دیگر گسترش دهد.

مقالات مرتبط
  • گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ سامسونگ با قیمت نجومی به ایران رسیدند
  • نگاه نزدیک زومیت به گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶

سامسونگ می‌گوید برای راه‌اندازی سرویس مورد بحث، از زیرساخت‌های پهپادی موجود در مناطق که توسط دولت محلی توسعه یافته‌اند، استفاده می‌کند. این زیرساخت‌ها شامل خود پهپادها، محل‌های برخاست و فرود و همچنین سیستم‌های کنترل است.

گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ که قرار است با پهپاد تحویل داده شوند، جدیدترین گوشی‌های تاشوی سامسونگ هستند که هفته‌ی گذشته در رویداد آنپکد در پاریس معرفی شدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ