کامیون قدیمی کیا احیا شد؛ رونمایی مدل جدید Kia Bongo با قیمت ارزان

اقتصاد ایران: مدل ۲۰۲۵ کامیون کیا بونگو با قیمت مقرون‌به‌صرفه معرفی شد. این خودرو در دو مدل گازسوز و برقی به‌دست مشتریان می‌رسد.

برخلاف تصور عموم که فکر می‌کنند Tasman اولین کامیون کیا خواهد بود، بونگو (Bongo) به‌عنوان کامیون کمتر شناخته‌شده‌ی این شرکت از سال ۱۹۸۰ درحال تولید است. با وجود عرضه‌ی نسل چهارم کامیون مذکور در سال ۲۰۰۵، مدل مورد بحث همچنان تولید می‌شود.

اگرچه طراحی ظاهری بونگو کمی قدیمی به‌نظر می‌رسد، درواقع این طراحی روی مدل ۲۰۲۵ اعمال شده است. خودرو مذکور در دو مدل دودر و چهاردر عرضه می‌شود و اکنون به‌طور پیش‌فرض امکانات بیشتری ارائه می‌دهد که ازجمله می‌توان به آینه‌های جانبی تاشدنی برقی و کنترل کروز اشاره کرد.

کابین مدل‌های رده‌بالاتر بونگو جدید با مواردی مثل بلندگوهای اضافی، دستگیره‌های در باکیفیت و اهرم ترمز پارک جدید تزئین شده است. علاوه‌براین تمامی مدل‌ها به کپسول آتش‌نشانی مجهز شده‌اند.

کامیون کیا Bongo 2025
Kia
کامیون کیا Bongo 2025
Kia

بونگو با در نظر گرفتن نیازهای کسب‌وکارهای کوچک، به‌عنوان خودرو آموزشی رانندگی با گیربکس اتوماتیک طراحی شده است. این خودرو قبلاً فقط با گیربکس دستی به‌فروش می‌رفت و اکنون مشتریان می‌توانند مدل دو دیفرانسیل و تک دیفرانسیل آن را با ظرفیت بارگیری تا ۱٬۲۴۵ کیلوگرم سفارش دهند.

طول محفظه‌ی بار این خودرو ۲۸۶ سانتی‌متر و عرض آن ۱۶۳ سانتی‌متر است. بونگو از نظر ابعاد با طول ۵۱۷ سانتی‌متر، کمی از فورد Maverick بزرگ‌تر خواهد بود.

کامیون کیا Bongo 2025
Kia
کامیون کیا Bongo 2025
Kia
کامیون کیا Bongo 2025
Kia
کامیون کیا Bongo 2025
Kia

طبق اطلاعات سایت رسمی کیا، کامیون بونگو اکنون از امکانات رفاهی مدرنی مثل سیستم تهویه‌ی صندلی، دکمه‌ی استارت/استاپ و سیستم سرگرمی با نمایشگر ۱۰٫۲۵ اینچی بهره می‌برد. کیا همچنین مجموعه‌‌ی گسترده‌ای از فناوری‌های ایمنی را برای این خودرو درنظر گرفته است که ازجمله می‌توان به سیستم هشدار برخورد از جلو و هشدار خروج از خط اشاره کرد.

مقالات مرتبط:
  • فروش خودروهای برقی کیا و هیوندای رکوردشکنی کرد
  • خودرو غول‌پیکر کیا کارناوال ۲۰۲۵ رونمایی شد؛ گران‌تر از مدل قبلی

کیا بونگو از موتور ۲٫۵ لیتری بهره می‌برد با گاز مایع (LPG) کار می‌کند. این موتور قدرتی برابر با ۱۵۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۴ نیوتون‌متر تولید می‌کند که ازطریق گیربکس اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

در صورت انتخاب گیربکس دستی، قدرت موتور به ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۲۵۵ نیوتون متر کاهش می‌یابد. کیا همچنین نسخه‌ی کاملاً برقی بونگو را با قدرت ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور ۳۹۴ نیوتون‌متر به‌فروش می‌رساند. این نسخه‌ی الکتریکی از باتری ۵۸٫۸ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که برای پیمودن مسافتی در حدود ۲۱۱ کیلومتر کافی است. مدل برقی این خودرو از شارژ سریع با توان ۱۰۰ کیلووات پشتیبانی می‌کند و فقط در ۴۷ دقیقه از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

قیمت خودرو کیا بونگو از ۱۴,۷۰۰ دلار شروع می‌شود و قدرتمندترین نسخه‌ی آن با برچسب ۱۸,۵۰۰ دلار به‌فروش می‌رسد. مدل الکتریکی دیفرانسیل جلو بونگو نیز با قیمتی بین ۳۱,۷۰۰ دلار تا ۳۳,۰۰۰ دلار دردسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ