نماز ظهر عاشورا در ۲۵۰ نقطه از استان سمنان برگزار شد

اقتصاد ایران: سمنان- نماز معنوی ظهر عاشورا با حضور مردم متدین و عزادار استان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ظهر سه شنبه و مقارن با عاشورای حسینی، نماز ظهر عاشورا با حضور مردم متدین و خداجوی استان سمنان برگزار شد. گفته می‌شود ۲۵۰ نقطه استان سمنان از دورترین روستاها تا بزرگترین شهرها، میزبان این مراسم معنوی است.

نماز ظهر عاشورا در شهرهای سمنان و شاهرود و دامغان در معابر عمومی و با استقبال پرشور مردم برگزار شد. نماز ظهر عاشورا در ساعت گل شاهرود با حجم وسیعی از مردم متدین و خداجو همراه شد و جلوه‌های زیبا از مشارکت مردم در یک آئین معنوی را به نمایش گذاشت.

هیأت‌های مذهبی و عزاداری امروز از صبح برنامه‌های عزاداری و سینه زنی خودشان را آغاز کرده و تلاش کرده‌اند که خاتمه همه این مراسم را به نماز ظهر عاشورا، پیوند دهند تا مردم بتوانند در این نماز معنوی حضور یابند.

نماز ظهر عاشورا از این بابت اهمیت دارد که یاد آور و گرامی داشت آخرین نماز امام حسین (ع) قبل از شهادت در دشت کربلا است و این نماز به صورت نمادین، جایگاه والایی در بین مردم شیعه در تمام دنیا و طبیعتاً استان سمنان دارد.

صفوف به هم پیوسته نماز ظهر عاشورا در استان سمنان امسال نیز با شکوه خاصی بسته شد و رسانه‌ها و عکاسان و مستند سازانی که این روزها در استان حضور دارند، به ثبت تصاویر آن پرداختند. در روستاهای استان سمنان نیز مساجد و تکایا، گلزارهای شهدا و معابر اصلی شهر میزبان نماز ظهر عاشورا بود نمازی که البته توصیه شده زیر سقف خوانده نشود.

مردم امروز علیرغم گرمای شدید هوا از صبح تا کنون در رثای امام حسین (ع) سینه زنی کردند و حالا در صف‌های بهم فشرده نماز ظهر عاشورا را اقامه می‌کنند.

مردم استان سمنان امروز همچنین در مراسم دعای زیارت امام حسین (ع) و همچنین ناحیه مقدسه نیز حضور پیدا خواهند کرد. سینه زنی و مراسم مرتبط با سوگواری روز عاشورا همچنین بعد از نماز ظهر عاشورا با حضور هیأت‌های مذهبی ادامه خواهد یافت.

دیشب نیز مراسم مکن ای صبح طلوع و شب زنده‌داری در کنار شام غریبان با حضور پرشور مردم بصیر استان سمنان برگزار شد. مردمی که امروز هم در رثای اباعبدالله (ع) حضور مثال زدنی داشتند تا نشان دهند که ارادت و عشق شأن به سالار شهدا، کم رنگ شدنی نیست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ