مهمترین نقاط قوت که در مورد سدان برقی وارداتی ایران‌خودرو باید بدانید

اقتصاد ایران: عصر خودرو- لونا GRE سدا نبرقی ایران خودرو است که مزیت های متعددی دارد و مهمتر از آن دستپخت برقی به روز و متفاوت رنو به حساب می آید که در سایت جوینت ونچر این شرکت در چین مونتاژ می شود و حداقل در مقایسه با رقبای چینی، مزیت های تکنیکی بیشتری دارد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو »، پلتفرم اختصاصی خودرو الکتریکی
لونا GRE بر پایه پلتفرم اختصصای خودروهای الکتریکی بنا شده به همین دلیل کف خودرو کاملا تخت است. خودروسازان زیادی در جهان نیستند که پلتفرم اختصاصی برای خودروهای برقی توسعه داده باشند و لونا از این جهت در زمره نسل جدید خودروهای برقی قرار میگیرد.

محصول مشترک رنو و JMC
برند مادر این خودرو JMEV یک جوینت ونچر مشترک بین رنو و JMC چین است که نیمی از سهم آن در اختیار رنو قرار دارد و در حقیقت بر اساس قوانین کشور چین، رنو اگر می خواست هم بدون جوینت ونچر نمی توانست این محصول را در چین توسعه دهد و تولید کند.

پشتیبانی توسط بزرگترین شبکه خدمات پس از فروش ایران
گروه صنعتی ایران خودرو با دارا بودن گسترده ترین شبکه خدمات پس از فروش در کشور، شرایط ویژه ای را برای ارایه خدمات به این محصول در دوره گارانتی و وارانتی تدارک دیده است.  ایران خودرو بیش از 600 نمایندگی فعال در سراسر کشور دارد که قطعا این موضوع روی اطمینان مشتریان برای خرید لونا اثرگذار خواهد بود.

خودرویی که به اروپا رسیده است
گروه خودروسازی رنو در سال 2021، شرکتی با عنوان Mobilize را تاسیس کرد که هدف اصلی آن ارائه خودروهای حمل و نقل به صورت اشتراکی یا حمل و نقل تاکسی و ... است و این سدان، نخستین محصولی است که رنو به صورت اختصاصی منطبق بر نیاز این استارت‌آپ توسعه داده و قرار است در کشورهایی مانند اسپانیا، فرانسه و ایتالیا وارد ناوگان موبیلایز رنو شود.

 

گزینه ای با استاندارد ایمنی یوروان‌کپ
این خودرو در سال 2022 از موسسه یوروان‌کپ اروپا موفق به کسب 4 ستاره ایمنی شده و تا پایان سال 2022 حدود 40 دستگاه از آن به ناوگان خودروهای اشتراکی رنو در اروپا اضافه شده اند.

شتاب 9.5 ثانیه ای
لونا به‌عنوان یک سدان الکتریکی از یک موتور سنکرون مغناطیس دائم با توان خروجی 149 اسب بخار قدرت و 225 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد که حداکثر دور آن به 12000 دور در دقیقه می‌رسد. خروجی این موتور که توسط یک باتری لیتیوم فسفات با ظرفیت 43.9 کیلووات ساعت تأمین می‌شود به چرخ‌های جلو این سدان 4.67 متری منتقل می‌شود.

شارژ سریع 30 دقیقه ای
مدت‌زمان کافی برای شارژ کامل این باتری‌ها با شارژر معمولی حدود 8 ساعت و با شارژر سریع حدود 30 دقیقه است. این سرعت شارژ که معمولاً برای 30 تا 80 درصد اعلام می‌شود عدد بسیار قابل قبولی در این کلاس خودرو به‌خصوص در نسخه‌های وارداتی به ایران به‌حساب می‌آید.
این خودرو 1535 کیلوگرمی با مصرف انرژی میانگین 11 کیلووات ساعت در هر 100 کیلومتر می‌تواند مسافتی در حدود 400 کیلومتر را با یک‌بار شارژ کامل بپیماید و در آن مسیر تا حداکثر 140 کیلومتر بر ساعت نیز سرعت بگیرد.

 

امکانات ایمنی :
در فهرست سیستم‌های ایمنی این خودرو ترمز ضد قفل، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی، سیستم کمکی حرکت در سربالایی(HHC)، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی (HDC)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی(ESP)، ترمز پارک برقی(EPB)، ترمز کمکی اضطراری (EBA)، سیستم ضد لغزش (ASR)، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو ، سنسور دنده عقب، قفل کودک درهای عقب، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو 3 نقطه‌ای باقابلیت تنظیم ارتفاع، کمربند سرنشینان عقب 3 نقطه‌ای، ایزوفیکس، قفل مرکزی، باز شدن خودکار قفل در‌ها هنگام تصادف، اخطار باز بودن درها، اخطار باز بودن کمربند سرنشینان جلو و نمایش میزان باد لاستیک(TPMS) به چشم می‌خورد.

امکانات رفاهی
در سوی دیگر بخش سیستم‌های رفاهی مواردی همچون فرمان برقی، تهویه اتوماتیک ،سیستم صوتی با دو عدد پورت USB و دو عدد بلندگو، چراغ روز، مه شکن عقب، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل، آیینه‌های جانبی برقی دارای راهنما، پاور ویندوز،آنتی ترپ شیشه راننده، شیشه‌بالابر برقی جلو و عقب، روکش پارچه‌ای صندلی، رینگ 17 اینچ فولادی، صندلی راننده 6 حرکته دستی و صندلی شاگرد 4 حرکته دستی، دکمه روشن و خاموش و ورود بدون کلید، سنسور نور و باران، cool box ، و کلاستر 7 اینچی بر روی این خودرو قرار دارد.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ