رکورد تاریخی؛ اپل ۳٫۶۲ تریلیون‌دلاری شد و بالاتر از همه شرکت‌های دنیا قرار گرفت

اقتصاد ایران: رشد ۲٫۵ درصدی سهام اپل، خالق آیفون را در صدر رتبه‌ی ارزشمندترین شرکت‌های دنیا قرار داد. اپل حالا برندی ۳٫۶۲ تریلیون دلاری است.

ارزش سهام اپل بامداد امروز به وقت ایران ۲٫۵ درصد رشد کرد تا رکورد جدیدی برای این شرکت ثبت شود. آن‌طور که رویترز گزارش می‌دهد، افزایش ناگهانی سهام اپل به تلاش‌های شرکت یادشده در حوزه‌ی هوش مصنوعی ارتباط دارد.

بامداد امروز مؤسسه‌ی مالی مورگان استنلی هدف‌گذاری قیمت سهام اپل را اصلاح کرد و سهام آن را در بین «انتخاب‌های برتر» قرار داد. مورگان استنلی دلیل این کار را تلاش اپل برای افزایش فروش آیفون و سایر دستگاه‌هایش ازطریق هوش مصنوعی عنوان کرد.

اپل ماه گذشته در اقدامی برای رقابت جدی‌تر با گوگل و OpenAI، هوش مصنوعی اختصاصی خودش را با نام Apple Intelligence رونمایی کرد. این هوش مصنوعی که فعلاً در دسترس نیست، قابلیت‌های متنوعی را ارائه می‌دهد.

ارزش سهام اپل در سال جاری میلادی تقریباً ۲۰ درصد رشد کرده است. با رشد ۲٫۵ درصدی در ۲۴ ساعت اخیر، ارزش هر سهم به ۲۳۶٫۳۰ دلار و ارزش بازار اپل به ۳٫۶۲ تریلیون دلار رسید تا این شرکت بار دیگر در صدر جدول ارزشمندترین برندهای دنیا قرار بگیرد.

تحلیلگران مورگان استنلی در بیانیه‌ای که برای رویترز ارسال کردند، گفتند: «اپل اینتلیجنس، کاتالیزوری واضح برای تقویت فروش آیفون و آیپد است.»

مقاله‌های مرتبط
  • مدیرعامل اپل در آستانه بازنشستگی؛ چه کسی جایگزین تیم کوک می‌شود؟
  • ارزش ۳ تریلیون دلاری اپل چگونه به‌دست آمده است؟

اپل اینتلیجنس صرفاً با هشت درصد از آیفون و آیپدها سازگاری دارد؛ آن هم در حالی که تعداد دستگاه‌های فعال اپل در سراسر دنیا به ۱٫۳ میلیارد می‌رسد.

مورگان استنلی می‌گوید که احتمالاً اپل در دو سال آینده تقریباً ۵۰۰ میلیون آیفون جدید به فروش خواهد رساند. این مؤسسه‌ی مالی قبلاً پیش‌بینی کرده بود که اپل در دو سال آینده، هر سال به‌طور میانگین ۲۳۰ تا ۲۳۵ میلیون آیفون بفروشد.

تا پیش از اعمال تغییرات امروز، سهام اپل از سوی مورگان استنلی برچسب «پیشنهاد برای خرید» را دریافت کرده بود و هدف‌گذاری‌ قیمتی‌اش به ۲۱۷ دلار می‌رسید؛ اما حالا هدف‌گذاری قیمتی، ۲۷۳ دلار است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ