۵ هکتار مراتع اولنگ شاهرود در آتش سوخت

اقتصاد ایران: شاهرود- سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست شاهرود از بروز حریق در مراتع اولنگ این شهرستان خبر داد و گفت: پنج هکتار از اراضی جنگلی و مراتع در این حریق سوخت و از بین رفت.

علی اکبر قربانلو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طی روزهای اخیر شاهد بروز آتش سوزی در جنگل ابر شاهرود بودیم، تاکید کرد: با تلاش مردم محلی، محیط زیست و منابع طبیعی این آتش اطفا شد اما دوباره حادثه‌ای مشابه این بار در جنگل اولنگ در خوش ییلاق شاهرود رخ داد.

وی با بیان اینکه این بار نیز شاهد بروز حریق گسترده در جنگل اولنگ بودیم، افزود: مأموران محیط زیست و یگان حفاظت منابع طبیعی و مردم محلی با تلاش وافری توانسته‌اند این آتش را خاموش کنند.

سرپرست محیط زیست شاهرود با بیان اینکه پنج هکتار اراضی جنگی و مرتعی اولنگ در این حریق سوخت، گفت: علت حادثه در دست بررسی است.

به گزارش مهر، متأسفانه در این فصل برخی از دامداران و اهالی محلی به دو دلیل یک سوختن و تخت شدن اراضی جنگلی و سبز شدن آن در سال‌های بعد در نتیجه چرای راحت گوسفندان خود و دوم تلافی خروج دام‌هایشان از جنگل اقدام به ایجاد حریق در جنگل ابر و اولنگ و ارتفاعات شاهرود می‌کنند سومین عامل حریق‌ها در این فصل، سهل انگاری مردم و گردشگران است.

نباید فراموش کرد که جنگل‌ها با چوب‌های کبریت، خاکستر می‌شوند و گاهی یک شعله بسیار ناچیز می‌تواند فاجعه بیافریند زیرا باد در جنگل‌ها بسیار زیاد بوده و می‌تواند اکسیژن کافی برای حریق را تأمین کند.

گفتنی است جنگل اولنگ در منطقه خوش ییلاق شاهرود و در مرز با آزاد شهر و رامیان در استان گلستان قرار دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ