آمریکا مانع جدی پایان دادن به جنایات صهیونیست‌ها در غزه است

اقتصاد ایران: سرپرست وزارت امور خارجه که در نیویورک حضور دارد، گفت: آمریکایی‌ها به مانعی جدی برای پایان دادن به جنایت صهیونیست‌ها در غزه تبدیل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه که در رأس هیأتی برای شرکت در دو نشست شورای امنیت درباره فلسطین و چندجانبه‌گرایی به نیویورک سفر کرده، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قرار است دو نشست مهم در شورای امنیت سازمان ملل برگزار شود، گفت: روز سه‌شنبه نشستی درباره چندجانبه گرایی و روز چهارشنبه نیز نشستی درباره فلسطین برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه هر دو موضوع از جهات مختلف برای جهان، مناسبات بین‌المللی و جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: در مورد فلسطین، یک جنایت و نسل کشی عینی و آشکار در طول ۹ ماه گذشته در غزه در حال انجام است. جمهوری اسلامی ایران همواره در عرصه‌های سیاسی، حقوقی و دیپلماسی عمومی موضوع فلسطین، به صورت جدی در کنار دیگر تحرکات و فعالیت‌هایش، نقش آفرین فعال بوده است.

استفاده از ظرفیت شورای امنیت برای دفاع از ملت فلسطین

سرپرست وزارت خارجه گفت: در چند ماه گذشته، شهید امیرعبداللهیان هم در نشست مجمع عمومی و هم در نشست شورای امنیت شرکت و نقش آفرینی فعالی را به منظور تبیین واقعیت‌هایی که در صحنه فلسطین و غزه می‌گذرد، داشتند. این دیپلمات ارشد ایرانی ادامه داد: در این مقطع هم جمهوری اسلامی ایران قصد دارد از ظرفیت شورای امنیت سازمان ملل برای دفاع از حق، مواضع و کیان ملت فلسطین و همچنین برای تبیین جنایت‌های رژیم صهیونیستی استفاده کند.

آمریکا مانع جدی پایان دادن به جنایات صهیونیست‌ها

علی باقری یادآور شد: در کنار این، از سازوکارهایی که در عرصه بین‌المللی از جمله شورای امنیت وجود دارد چه در قالب نشستی که روز چهارشنبه خواهد بود و چه در قالب سازوکارهای چندجانبه و ملاقات‌های دوجانبه‌ای که با مسؤولان و مقامات شرکت کننده در این نشست خواهیم داشت، این موضوع را به صورت جدی مورد پیگیری قرار خواهیم داد تا بتوانیم شرایطی را به وجود بیاوریم که رژیم صهیونیستی و حامیانش به ویژه دولت آمریکا مجبور شوند به جنایت و نسل کشی در غزه پایان دهند و مردم غزه و مردم مظلوم فلسطین بتوانند شرایط عادی را دنبال کنند.

سرپرست دستگاه دیپلماسی همچنین با ذکر این نکته که موضوع چندجانبه‌گرایی واقعیتی است که سال‌هاست در صحنه بین‌المللی بیان شده، اظهار داشت: اینکه یکجانبه گرایی آمریکا نه تنها نمی‌تواند صلح، ثبات و امنیت را در دنیا به دنبال داشته باشد، بلکه رویکرد زیاده خواهانه و برتری جویانه آمریکا در عرصه بین‌المللی باعث شده که در موضوعات مهم بین‌المللی بن بست ایجاد شود. نمونه بارز آن همین جنایتی است که صهیونیست‌ها در غزه انجام می‌دهند و آمریکایی‌ها به مانعی جدی برای پایان دادن به جنایت صهیونیست‌ها تبدیل شده‌اند.

این دیپلمات ارشد ایرانی با ذکر این نکته که چندجانبه گرایی به عنوان جایگزین واقعی و گزینه‌ای که می‌تواند برای مسائل، مشکلات و معضلات بین‌المللی راه‌حل ارائه دهد، مطرح است، افزود: جمهوری اسلامی ایران با توجه به عضویت در سازوکارهای چندجانبه‌گرایی از جمله بریکس و شانگهای در طول چند سال گذشته نشان داده که می‌تواند در این عرصه نقش آفرینی کند.

رایزنی با مقامات حاضر در نشست شورای امنیت

باقری گفت: ما از ظرفیت شورای امنیت برای برجسته کردن نقش و جایگاه چندجانبه‌گرایی به منظور حل و فصل مسائل و معضلات بین‌المللی استفاده خواهیم کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه عنوان کرد: در کنار این دو نشست، هم با همتایان از کشورهای دیگری که در این نشست حضور خواهند داشت، دیدار خواهیم داشت و هم از ظرفیت‌های دیگری که در حاشیه این نشست و حضورمان در نیویورک خواهد بود، چه در عرصه سیاسی و چه در عرصه دیپلماسی عمومی برای تبیین مواضع. رویکردها و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مهم بین‌المللی استفاده خواهیم کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ