حضور مسئولان کنکور درمجلس/پیگیری تخلف‌های کنکوری در‌کمیسیون

اقتصاد ایران: سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به برگزاری کنکور ۱۴۰۳،گفت: از سرپرست سازمان ملی سنجش کشور دعوت شده تا در کمیسیون حضور یابد و گزارشی درباره برگزاری کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ به اعضا ارائه دهد.

- اخبار سیاسی -

احسان عظیمی راد سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزری تسنیم، درباره دستورکار هفته آینده کمیسیون متبوعش، گفت: با توجه به شکل‌گیری کمیسیون و تعیین اعضای هیئت رئیسه آن در جلسه آتی کمسیون آیین نامه داخلی کمیسیون بررسی و به تصویب خواهد رسید.

وی افزود: همچنین انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون اصل نود قانون اساسی (در اجرای ماده 44 آیین نامه داخلی مجلس) و انتخاب برخی از اعضای کمیسیون جهت معرفی به جلسه علنی برای عضویت در شوراها و هیأت‌ها (در اجرای ماده 216 آیین نامه داخلی مجلس) نیز در دستورکار اعضای کمیسیون در جلسات هفته آینده قرار دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به برگزاری کنکور 1403، بیان کرد: به همین منظور از سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور دعوت شده تا در کمیسیون حضور یابد و گزارشی درباره برگزاری کنکور سراسری سال 1403 به اعضا ارائه دهد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: با توجه به بعد نظارتی مجلس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بعد از برگزاری کنکور به موضوع برگزاری کنکور ورود کرده و با حضور مسئولان مربوطه این مسئله را از ابعاد گوناگون بررسی می‌کند.

پیگیری تخلف یا گزارش تقلب در کنکور در مجلس

پیش از این علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره انتشار اخباری درباره کنکور در فضای مجازی در گفت‌وگویی بیان کرده بود که هرگونه تخلف یا گزارش تقلب در برگزاری کنکور چنانچه دارای مستندات باشد از طریق سازمان سنجش و با پیگیری و نظارت کمیسیون آموزش مجلس دنبال خواهد شد.

وی درباره فروش سوالات کنکور سراسری گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر شاهد فروش سوالات در رشته‌های مختلف آزمون سراسری هستیم؛ همه ساله مجازات‌های سنگینی برای فعالان این عرصه تعیین می‌شود اما باز تکرار جرم را در عرصه علمی کشور را نظاره گر هستیم.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه فروش سوالات کنکور سال‌هاست به کرات تکرار می‌شود و تنها در قالب هشدار از سوی مسئولان شاهد امنیتی بودن آزمون سراسری هستیم، افزود: فروش سوالات کنکور سراسری توسط گروهی از افراد منجر به رشد ناعدالتی علمی در رشته‌های پرطرفدار شده که این مسئله برای آینده کشور بحران زا است.

منادی با بیان اینکه فروش سوالات کنکور سراسری بیشتر از طریق شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های آنلاین امکان پذیر است، گفت: در مجلس یازدهم با برگزاری جلساتی، امنیت آزمون سراسری از جنبه‌های مختلف مورد توجه قرار گرفت؛ اگر امسال این معضل علمی تکرار شود مسئولان مربوطه به کمیسیون فراخوانده می‌شوند تا پاسخگو باشند.

نماینده تبریز اظهار داشت: متولیان امر در این خصوص باید پاسخگوی مجلس باشند که چرا امنیت در آزمون سراسری رعایت نمی‌شود و هر ساله با چنین اخباری در فصل کنکور روبرو هستیم.

انتهای‌پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ