مهلت خواستن امام حسین (ع) در شب عاشورا باعث ماندگاری این نهضت شد

اقتصاد ایران: گناوه- امام جمعه گناوه گفت: یکی از دلایل مهلت خواستن امام حسین (ع) در شب عاشورا، تاکتیکی بود که امام اعمال کرد تا افرادی زنده بمانند و پیام رسان قیام خونین عاشورا و نهضت حسینی باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی دوشنبه شب در مراسم شب عاشورا در حسینیه شهید حر خسروی گناوه با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفای حضرت و فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: حضرت زینب (س) امشب پرستار امام سجاد (ع) است که بر اساس مصلحت الهی بر این مقدر شده که در آن شب بیمار باشد تا نسل امامت پابرجا بماند.

امام جمعه گناوه با اشاره به افزود: امام حسین (ع) شب عاشورا را از دشمن مهلت خواست و ایشان از این مهلت خواستن اهداف مهمی را دنبال می‌کردند.

وی گفت: یکی از علل مهلت خواستن و هدف امام حسین (ع) از دشمن برپا داشتن نماز و راز و نیاز با خدا و تلاوت قرآن بود و صدای عبادت، تلاوت قرآن و راز و نیاز در این شب از خیمه گاه امام (ع) بلند بود و شب عاشورا، شب عشاق بود.

وی ادامه داد: از نظر تعداد افراد و تجهیزات و تسلیحات، لشکر امام حسین (ع) و لشکر یزدیان باهم هیچ گونه برابری نمی‌کردند و یک جنگ کاملاً نابرابر بود و اگر جنگ در شب عاشورا صورت می‌گرفت همه حتی زنان و کودکان کشته می‌شدند و نامی از قیام کربلا و امام حسین (ع) باقی نمی‌ماند و برای همیشه در کربلا دفن می‌شد و پیام رسانی برای کربلا باقی نمی‌ماند تا حادثه کربلا را به گوش مردم برساند لذا این مهلت خواستن تاکتیکی که امام حسین (ع) اعمال کرد تا افرادی زنده بمانند و پیام رسان قیام خونین عاشورا و نهضت حسینی باشند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل این مهلت خواستن این بود که اگر جنگ در شب رخ می‌داد همه جنایتکاران حادثه کربلا در تاریخ ناشناخته می‌ماندند و در تاریکی شب دشمن هر گونه خباثت و رذالت و جنایتی انجام می‌داد ولی هرگز این جنایت کاران شناخته نمی‌شدند لذا امام (ع) جنگ را به تأخیر انداخت تا چهره این جنایتکاران برای تاریخ بشریت مشخص و روشن شود.

امام جمعه گناوه افزود: امروز تمام جانیان حادثه کربلا یک به یک در تاریخ ثبت شده‌اند و جنایات آنها مشخص و معین است.

حجت الاسلام رکنی حسینی اضافه کرد: امام کشتی نجات، چراغ هدایت وهادی جامعه است و لذا مهلت خواست تا بار دیگر با لشکریان دشمن سخن بگوید و با آنها اتمام حجت کند تا شاید عده‌ای به راه حق برگردند و نجات یابند.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) در ظهر عاشورا با معرفی خود بر نیروهای و لشکریان دشمن و همه مردم حجت را بر آنها تمام کرد و آنها را دعوت به راه حق و صراط مستقیم کرد.

امام جمعه گناوه بیان کرد: در شب عاشورا امام حسین (ع) حجت را بر یاران خود تمام کرد و به آنها اجازه داد تا کربلا را ترک کنند اما یاران امام حسین (ع) با وفا، بصیرت و ولایتمداری و عشق به امام (ع) در کنار امام خود باقی ماندند.

امام جمعه گناوه گفت: امام حسین (ع) در شب عاشورا مدال افتخاری را برای همیشه تاریخ به یاران خود داد و فرمود: من اصحابی باوفاتر از یاران خود ندیدم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ