کارگر فداکار نیروگاه رامین از حسش می‌گوید/ به زندگیم ارزش دادم

اقتصاد ایران: اهواز - کارگری که با فداکاری باعث جلوگیری از قطع تولید برق در نیروگاه رامین آن‌هم در دمایی که گفته می‌شود تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد بوده از حس و حالش می‌گوید.

رضا خسروی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص اقدام جهادی صورت گرفته برای جلوگیری از قطع تولید برق در نیروگاه رامین در دمایی که گفته می‌شود تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد بود، اظهار کرد: وقتی افراد جامعه به همنوعان و هم وطنان خود کمک می‌کنند نه تنها به زندگی خودشان ارزش می‌دهند بلکه اثر مثبت آن بر جامعه و افراد را شاهد خواهیم بود و شرایط کلی جامعه بهبود و ارتقا پیدا می‌کند.

این مهندس مکانیک بیان کرد: ما انسان‌ها هیچ چیز از خود نداریم و هر کاری که بتوانیم یا قادر به انجام آن هستیم همه از لطف و رحمت خداوند نسبت به ما سرچشمه می‌گیرد و خوش به حال انسانی که واسطه خوبی‌های خداوند نسبت به بندگانش است.

وی با بیان اینکه اقدامی که ما در نیروگاه رامین اهواز در شرایط سخت و گرمای طاقت فرسا انجام دادیم در راستای کمک به هموطنان و جلوگیری از خاموشی برق در این شرایط آب و هوایی بوده است، تصریح کرد: این اقدام کاری نبوده که هر پنج سال یا ۱۰ سال یک‌بار رخ دهد بلکه کاری با همین میزان سختی تقریباً هر ۶ ماه یک بار رخ می‌دهد که گاهی شرایط خفیف‌تر است.

این کارشناس توربین اضافه کرد: وقتی افراد به کار خود تعهد داشته باشند و کار سختی انجام دهند حس خوب و رضایت بخش از خود خواهند داشت بنده نیز زمانی که موفق شدم در کنار همکارانم این تعمیرات را انجام دهنم احساس خوبی پیدا کردم چرا که توانستم در راستای آسایش و رفاه مردم کشورم قدمی مثبت بردارم.

کارگر فداکار نیروگاه رامین از حسش می‌گوید/ به زندگیم ارزش دادم

خسروی گفت: خدمت به خلق خداوند خود نوعی عبادت و از راه‌های رسیدن به خداوند است، بنده انجام تعمیرات در شرایط سخت را برای خدمت به مردم سرزمینم و در راه رضای خدا انجام داده‌ام.

وی مساله مالی را یکی از مشکلات نیروگاه خواند و عنوان کرد: باید به نیروگاه‌ها کمک مالی صورت گیرد و این کمک نه تنها به نیروگاه رامین اهواز بلکه باید به کل نیروگاه‌های کشور باشد؛ بودجه‌ای که از سوی وزارت نیرو به نیروگاه‌ها اختصاص داده می‌شود با واسطه است و مستقیم پرداخت نمی‌شود، از سوی دیگر کافی نیست.

این مهندس مکانیک شاغل در نیروگاه رامین اهواز ادامه داد: اکنون که چهار ماه از سال گذشته، از نیروگاه مطالبات زیادی داریم که پرداخت نشده البته شرکت پولی برای پرداخت کردن ندارد و ابتدا باید از رده بالا به آن مبلغ تزریق شود تا مطابق صورتحساب‌ها پرداختی صورت گیرد.

خسروی تبدیل وضعیت پرسنل را از دیگر مشکلات این مجموعه اعلام کرد و افزود: افرادی هستند که سال‌ها با شرایط کاری مشابه ما کار می‌کنند اما میزان حقوق دریافتی آنها با ما یکی نیست و یا اینکه بیمه درمانی و ثبات شغلی ندارند. البته چند روز گذشته نامه‌ای خوب و امیدوارکننده نسبت به این موضوع رسید اما شنیده‌ها حاکی از این است که چون زمان تغییر دولت است فعلاً منتفی می‌شود و امیدوارم اینچنین نباشد. وی با بیان اینکه اگر همکار من آرامش داشته باشد یک جامعه آرامش دارد، اظهار کرد: اگر تفاوت‌ها از یک جایی و البته هرچه زودتر تمام شوند آنگاه ایجاد انگیزه در پرسنل را به همراه خواهد داشت که این موضوع خود به تولید و پایداری برق کمک می‌کند.

این کارشناس توربین ادامه داد: تجهیزات باید برق را تولید کنند، لذا اگر نقدینگی درست تزریق شود، تجهیزات بروز می‌شوند و در پی آن تولید مگاوات بالاتر می‌رود و پایداری شبکه بیشتر می‌شود؛ این موضوعات بارها از طریق مدیرعامل نیروگاه و مقامات مربوطه به بالا دست اعلام شده است ولی هنوز آن اتفاقی که باید را شاهد نبوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت ۹ صبح روز یکشنبه، کندانسور توربین نیروگاه رامین اهواز نشتی پیدا کرد و مطابق پروتکل، باید ابتدا فعالیت نیروگاه ۲ روز متوقف و سپس کار تعمیر آغاز می‌شد اما متخصصان، تصمیم گرفتند در حالت آماده به کار نیروگاه، عملیات تعمیرات را انجام دهند.

دمای محیط توربین نزدیک به ۷۰ درجه و رطوبت بالای ۹۰ درصد است به عبارت دیگر نیروها باید در یک دریای آب جوش عملیات می‌کردند، کار در ۱۸ ساعت عملیات پیچیده مهندسی بدون وقفه ادامه یافت و نیروگاه بدون ثانیه‌ای توقف به تأمین برق پرداخت و خطر خاموشی گسترده هم از کشور رخت بر بست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ