مدیر بندر ایلات: یمنی‌ها ما را به مرز ورشکستگی کشانده‌اند

اقتصاد ایران: مدیر بندر ایلات اعلام کرد، اقدامات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های که به سوی این مقصد حرکت می‌کنند باعث شد تا ما، ایلات به مرز ورشکستگی کامل برسد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عبری زبان به نقل از گدعون گلوبر مدیر بندر ایلات که در سواحل دریای سرخ در جنوب فلسطین اشغالی واقع است، نوشتند: باید اعتراف کنیم که ما در شرایط ورشستگی قرار داریم، طی چند ماه اخیر فقط یک کشتی در این بندر پهلو گرفته است، چون یمنی‌ها دروازه عبور کشتی‌ها به سوی ما را کاملا مسدود کرده‌اند.

او خاطر نشان کرد، به دلیل اقدامات گروه انصار الله یمن و برخی از گروه‌های عراقی علیه کشتی‌های حاضر در دریای سرخ، فعالیت این بندر  85 درصد کاهش یافته است و ما به طور بالفعل دچار ورشکستگی شده و خواهان کمک نهادهای رسمی هستیم.

روزنامه جروزالم پست هم با اعلام این خبر افزود، بنادر دیگری همچون اشدود نیز که در سواحل دریایی مدیترانه و در جنوب (فلسطین اشغالی) واقع است نیز منتظر چنین سناریویی خواهد بود، در حالی که در صورت وقوع جنگ فراگیر در شمال علاوه بر اشدود، بندر حیفا نیز به دلیل اصابت موشک‌های حزب الله چنین سرنوشتی خواهد داشت.

شائول اشنایدر رئیس هیئت مدیره بندر اشدود پیش از این اعلام کرده بود در صورتی که جبهه شمالی شاهد جنگ فراگیری شود، تمامی بنادر اسرائیل فلج خواهند شد، گرچه او ابراز امیدواری کرد بتوان اشدود را همچنان فعال نگه داشت، به ویژه که در حال حاضر 99 درصد از واردات کالاها از طریق دریا به اسرائیل از این بندر انجام می‌شود و علاوه بر آن باید به  نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیل و کشتی‌های آمریکایی نیز سرویس دهی ‌کند.

گفتنی است بعد از موفقیت‌های گسترده نیروهای مسلح یمن در هدف قرار دادن تمام کشتی‌های عازم بنادر رژیم صهیونیستی و کشتی شرکت‌‌هایی که به مقصد رژیم صهیونیستی کالا بارگیری می‌کنند و توقف کامل اعزام کشتی به سوی بندر ایلات این بندر به یک منطقه متروکه تبدیل شده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ