روایت شکنجه‌های هولناک در زندان‌های رژیم صهیونیستی

اقتصاد ایران: یک وکیل فلسطینی ابعاد هولناکی از شکنجه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را فاش کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، «خالد محاجنه» وکیل کمیته امور اسرای فلسطین، در کنفرانس مطبوعاتی در مقر کمیسیون در رام الله واقع در کرانه باختری اشغالی، اعلام کرد که دیروز یکشنبه با دو اسیر از باریکه غزه به نام‌های محمد عربر و طارق عابد در زندان عوفرواقع در کرانه باختری دیدار کرده است.

محاجنه گفت: یک هفته قبل از انتقال محمد عرب، روزنامه‌نگار بازداشت‌شده از اردوگاه «سدی تیمان» (جنوب فلسطین اشغالی) به زندان عوفر، یکی از زندانیان بیمار بارها درخواست معالجه کرد، اما پس از آخرین تعرض به شهادت رسید.

در آغاز ژوئن گذشته، دادگاه عالی رژیم اسرائیل بررسی دادخواستی از پنج سازمان حقوق بشر در فلسطین اشغالی را آغاز کرد که در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر شکنجه و کشتار اسرای فلسطینی، خواستار تعطیلی فوری بازداشتگاه نظامی سدی تیمان بودند.

محاجنه ادامه داد: عرب در زندان به خاطر مطالبی که به وکیل خود گفته بود، مورد بازجویی و تهدید به مجازات قرار گرفت. وی به وکیل خود گفته بود یکی از بازداشت‌شدگان که لباس‌هایش را به طور کامل درآورده بودند، شدیداً مورد شکنجه قرار گرفته است.

او به نقل از عرب افزود: یک زندانی دیگر به طور کامل برهنه شد و با شوک الکتریکی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. جلادان رژیم صهیونیستی روش‌های دیگری که برای تجاوز جنسی به اسیران به کار می‌برند که حتی بیان آن دشوار است.

وی توضیح داد که نظامیان صهیونیستی در زندان دست اسیران را از پشت سر می‌بندند و آن‌ها را در نوعی شکنجه با عنوان عملیات ارواح، مورد ضرب و شتم همزمان با حمله سگ‌های پلیس صهیونیستی قرار می‌دهند.

این وکیل گفت که روزنامه‌نگار عرب تا زمانی که این موضوع را به او اطلاع نداده بود از حضور او در زندان عوفر مطلع نبود.

وی خاطرنشان کرد: عرب‌ها با حدود ۱۰۰ زندانی با چشم‌بند به زندان عوفر منتقل شدند درحالی‌که زندانیان تصور می‌کردند که به اردوگاهی در نزدیکی غزه منتقل می‌شوند.

این وکیل تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ زندانی بیمار و مجروح از شدت درد فریاد می‌زدند و بدون درمان رها شده بودند.

محاجنه به نقل از روزنامه‌نگار بازداشت‌شده درباره بازداشتگاه گفت: سلول‌های زندان عوفر، اتاق‌هایی کوچک و فاقد تهویه هستند، حدود ۲۵ زندانی در هر اتاق نگهداری می‌شوند که تعدادی از آنان روی آهن و تعدادی دیگر روی زمین می‌خوابند.

وی خاطرنشان کرد: هر زندانی در طول روز فقط ۱۰۰ گرم نان، یک عدد خیار یا گوجه فرنگی و یک کیسه شیر دریافت می‌کند.

به گفته وی، حمام و دستشویی نیز دارای دوربین بوده و برای همه قابل دید است.
این وکیل در ادامه اظهارات خود گفت: در عوفر دو بند به نام جهنم برای شکنجه وجود دارد که اسرا نمی‌توانند افراد درون آن را هنگام شکنجه ببینند اما صدای فریاد آنان وقتی شکنجه می‌شوند را می‌شنوند.

سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی تخمین می‌زند که بیش از ۹۰۰۰ زندانی فلسطینی در این زندان محبوس هستند اما آماری از تعداد اسرای غزه اعلام نشده است.

از زمان آغاز نبرد زمینی در غزه در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳، ارتش صهیونیستی هزاران فلسطینی از جمله زنان و کودکان را دستگیر کرده است، تعداد اندکی از آنان آزاد شدند اما از سرنوشت بقیه خبری نیست در حالی‌که اسرا شکنجه می‌شوند.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر جنگ ویرانگری را با حمایت آمریکا علیه غزه آغاز کرده که باعث ویرانی گسترده و گرسنگی شده که بر اثر آن ده‌ها کودک فلسطینی جان خود را از دست داده است، بیش از ۱۲۷۰۰۰ فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند که اکثر آنها کودک و زن هستند و بیش از ۱۰۰۰۰ نیز مفقود شده‌اند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی بدون توجه به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل درباره ضرورت توقف فوری جنگ و حکم دادگاه بین‌المللی دادگستری برای پایان حمله به رفح، اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از نسل‌کشی و بهبود وضعیت وخیم انسانی در غزه به جنگ ادامه می‌دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ