مکتب عاشورا چشمه همیشه جوشان است

اقتصاد ایران: نور- مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: مکتب و جریان عاشورا چشمه جوشان و همیشه جاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی شامگاه دوشنبه در جمع عزاداران شهر بلده اظهار کرد: مکتب و جریان عاشورا چشمه جاری و همیشه جوشان انسان‌سازی و معرفت واقعی به ولی فقیه زمان است.

وی با بیان اینکه هیچ اندیشه کاذبی نباید در مقابل اندیشه والای دینی و ارزشی قد علم کند، افزود: امام حسین (ع) مصداق بارز فدایی و شهید راه دین شد تا به همگان بیاموزد برنامه سعادتی که دین پیش روی انسان‌ها گشوده خدشه‌بردار نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: عبرت‌های عاشورا برای تمامی قرن‌ها و تمام بشریت دانشگاه معرفت‌آموزی است و ضروری است تا تمامی زوایای این روز تحلیل و بررسی شده و در جامعه تبیین شود.

حجت‌الاسلام حیدری‌جناسمی افزود: تاسوعا و عاشورا نماد بارز مکتب تشیع است و می‌توان اذعان کرد قیام کربلا در حقیقت دانشگاه و مکتبی است که در آن از طفل شیرخواره گرفته تا پیرمرد ۷۵ ساله با رشادت و شجاعت خود درس غیرت و شجاعت به تمامی نسل‌ها و عصرها می‌دهند و این چیزی جز در فرمان ولی زمان بودن نیست.

وی با تاکید بر اینکه جامعه ما همواره به عاشورا نیازمند است، خاطرنشان کرد: عاشورا توان آن را دارد که فکر ما را تصفیه کند، عواطف ما را تلطیف کند و ما را به اخلاق پسندیده مزین کند و این میسر نمی‌شود مگر اینکه حسین (ع) را در زندگی خود وارد سازیم و در راستای تداوم عاشورا بکوشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران اضافه کرد: واقعه عاشورا حادثه‌ای مقطعی و زودگذر نبوده و نیست بلکه رویدادی تلقی می‌شود که در طول تاریخ درس‌آموز بوده و توانسته در بسیاری از جاها پایه‌های ستم و استبداد را از بیخ و بن براندازد.

حجت‌الاسلام حیدری در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله وقف و اجرای امینانه نیات موقوفات در ماه محرم اشاره کرد و گفت: حدود ۷۰ درصد نیات موقوفات مازندران برای عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) در ماه محرم است.

وی بیان کرد: موقوفه میرزا یحیی‌خان نوری یکی از واقفین بزرگ استان مازندران به‌شمار می‌رود که همه ساله در ایام محرم از محل این موقوفه اطعام‌دهی به عزاداران حسینی صورت می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران عنوان کرد: واقف خیراندیش میرزا یحیی‌خان نوری چندین سال گذشته از دنیا رفتند اما به واسطه وقف، نام و یادش همیشه زنده است و اموالش همه ساله در راه عزاداری امام حسین (ع) هزینه می‌شود.

گفتنی است، طی ایام محرم حدود ۵۰ هزار پرس غذای گرم از محل موقوفه میرزا یحیی‌خان نوری پخت و بین عزاداران حسینی در شهر بلده توزیع می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ