یک نانوداروی ضدسرطان تزریقی مجوز FDA گرفت

اقتصاد ایران: سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز تحقیقات دارویی (IND) را برای یک نانوداروی ضد تومور جامد صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این دارو که JCXH-۲۱ نام دارد روی تومورهای پیشرفته اثربخش بوده و از نوع واکسن‌های mRNA است که پروتئین اینترلوکین ۱۲ را تولید می‌کند.

با اعطاء این مجوز، فاز ۲/۱ مطالعه بالینی روی این نانودارو توسط محققان آغاز خواهد شد و آن‌ها می‌توانند اثربخشی این نانودارو را روی تومورهای بدخیم مطالعه کنند. JCXH-۲۱۱ نوعی واکسن حاوی mRNA بوده که از فناوری srRNA برخوردار است که درون نانوذرات لیپیدی قرار داده شده است. این ساختار می‌تواند پروتئین اینترلوکین ۱۲ را در بدن ایجاد کند.

در مرحله بعدی تحقیقات، دانشمندان قصد دارند تا روی ایمنی و میزان تحمل بدن در برابر این داروی تزریقی کار کنند و در ادامه در بخش دوم این کارآزمایی، روی ترکیب این نانودارو با یک مهارکننده بازرسی (CPI) تحقیق خواهند کرد تا اثربخشی این ترکیب را ارزیابی کنند.

انجوسی دیپلی از مدیران شرکت ایمورنا (Immorna) می‌گوید: « ما از این نقطه عطفی که به آن رسیدیم بسیار خوشحالیم. نتایج داده‌های بالینی ما نشان می‌دهد که این داروی تزریقی گزینه جالب توجهی برای تزریق وریدی به منظور مقابله با تومور سرطانی است. ما معتقدیم که JCXH-۲۱۱۱ در ترکیب با CPI می‌تواند اثربخشی مضاعفی روی درمان تومور داشته باشد.»

در مطالعات بالینی و مدل‌های آزمایشگاهی، JCXH-۲۱۱۱ در مقایسه با روش‌های درمانی معمولی مبتنی بر mRNA، قدرت مضاعفی برای مقابله با تومور نشان داده است. این اثربخشی پیشرفته به پاسخ ذاتی ضد ویروسی ناشی از RNA و ایمنی ضدسرطان قوی تحریک شده توسط پروتئین IL-۱۲ مهندسی شده نسبت داده می‌شود.

داده‌های اولیه از یک کارآزمایی فاز ۱ (NCT۰۵۷۲۷۸۳۹) روی نانوداروی JCXH-۲۱ نشان داد که تزریق داخل وریدی بسیار اثربخش بوده و ایمنی و تحمل بالایی را نشان داده است.

مدیر این شرکت گفت: «ما مشتاقانه منتظر همکاری با محققان و بیماران هستیم تا این روش درمانی جدید را برای بیمارانی که نیاز به درمان‌های جدید و مؤثر دارند، به کار بگیریم.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ