ارتش آمریکا تا ۲۰۳۹ میلادی رباتیک می‌شود

اقتصاد ایران: یکی از مقامات سابق ارتش آمریکا معتقد است تا ۱۵ سال دیگر یعنی ۲۰۳۹ میلادی ربات ها بخش مهمی از نیروهای نظامی کشور را به خود اختصاص می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، ژنرال بازنشسته ارتش، مارک میلی، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش مدعی است احتمالا تا ۱۵ سال آینده یک سوم ارتش آمریکا رباتیک خواهد بود.

به کارگیری گسترده جنگ افزارهای بی نیاز از انسان و مبتنی بر هوش مصنوعی به طرز قابل توجهی شکل ارتش را تغییر می دهد و سوالات اخلاقی جدی به وجود می آورد. به گفته میلی استفاده از ربات ها یک تغییر بنیادی خواهد بود. همچنین به اعتقاد او ارتش کشورهای دیگر نیز به شکل مشابهی طراحی خواهد شد.

نیروهای ارتش در سراسر جهان برای دستیابی به فناوری های رباتیک پیشرفته در میدان جنگ، جمع آوری اطلاعات، تخلیه قربانیان، حمل ونقل و دیگر اقدامات با یکدیگر رقابت می کنند.

در همین راستا نوآوری هایی در حوزه فناوری های پیشرفته مانند پهپادهای مسلح، سگ های رباتیک و غیره معرفی شده که اکنون با توجه به پیشرفت های صنعت دفاع دیجیتال قابل استفاده خواهد بود.

البته سیاست های آمریکا کنترل راهبر انسانی را بر مکانیسم های هدف گیری و غیره ملزم می کند. ابزارهای رباتیک همچنین مقاصد وسیع تری مانند انتقال ذخایر در مسافت های طولانی یا انتقال مجروحان از میدان جنگ را برعهده دارند.

هرچند ترکیب تانک های بدون خدمه یا جت های جنگنده بدون خلبان با نرم افزارهای تصمیم گیری سریع نگرانی هایی درباره ربات های قاتل ایجاد کرده، اما اقدامات امنیتی خاصی نیز در این زمینه ها اجرا شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ