فعالیت ۷هزار هیات شهرستانهای تهران در ماه محرم

اقتصاد ایران: اسلامشهر- عزاداری ماه محرم در حالی در استان تهران آغاز شده که به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران هفت هزار هیات در این شهرستان ها فعالیت دارد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: محرم دوباره آمد و شبستان‌ها، مساجد و هیأت‌ها غرب استان تهران عزادار سیدالشهدا (ع) شد و این روزها رباط کریم هم حال و هوای دیگری دارد. در هر کوچه و پس کوچه رباط کریم و پرند پرچم یا حسین (ع) به اهتزاز درآمده و بیرق‌های عزا برافراشته شده است.

دیوارهای بهارستان نیز این روزها ذهنت را به کربلا گره میزند و غربت روز عاشورا پسر فاطمه (س) در خیابان‌های گلستان و نسیم شهر به چشم می‌خورد، این روزها در شهرستان هر کسی بنا به بضاعتش به دنبال نوکری برای امام حسین (ع) است.

یکی در حاشیه خیابان ایستگاه صلواتی راه اندازی کرده، یکی پرچم بر سر در مغازه و یا خانه نصب کرده، دیگری رایگان ماشین نویسی می‌کند و آن طرف تر تعدادی از عزاداران حسینی پذیرایی کرده و عده‌ای دیگر در حال فراهم کردن مقدمات هیأت عزاداری شب هستند.

در اسلامشهر نیز همه چیز برای عزاداری آماده است و هیأت‌ها از چند شب پیش به استقبال محرم رفته اند، ایام سوگواری اباعبدالله (ع) و یاران با وفایش سالیان سال است که بین مردم این جنوب غرب استان تهران و اسلامشهر جایگاهی ویژه داشته و مردم با عزاداری پرشور ارادت خود را به سیدالشهدا (ع) اظهار می‌کنند.

برای دل خودمان و عرض ارادت به سید شهیدان فعالیت می‌کنیم

یکی از مسئولان ایستگاه‌های صلواتی در اسلامشهر در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ما هر سال سعی کردیم، علاوه بر خدمت رسانی به عزاداران حسینی خود نیز عزاداری و مراسم کوچکی داشته داشته باشیم.

فعالیت ۷هزار هیات شهرستانهای تهران در ماه محرم

وی که محمدمهدی نام داشت، افزود: در محرم سال جاری به فکر کار ایستگاه صلواتی خود نبودیم و به دیگر ایستگاه‌های صلواتی هم در حد توان اقلامی مانند آب، یخ، شیر و. …رساندیم و همه برای دل خودمان و عرض ارادت به سید شهیدان خدمت کردیم.

فعالیت ۷ هزار هیأت در شهرستان‌های استان تهران

مدیرکل تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های ماه محرم بیان کرد: حدود هفت هزار هیأت در شهرستان‌های استان تهران فعالیت دارند که این هیأت‌ها در ایام محرم به صورت ۱۰۰ درصدی فعالیت دارند.

حجت الاسلام منصور باقربیک تبریزی بیان‌کرد: در محرم سال جاری بیش از ۱۰۰۰ مبلغ در شهرستان‌های استان تهران فعالیت خواهند داشت و در تمامی شهرها و روستاهای استان تهران درخواست برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی داریم و ما به به ادارات تبلیغات اسلامی در همه شهرستان‌های استان تهران به ویژه رباط کریم، بهارستان و اسلامشهر اعلام شده تا در همه روستاها اعزام داشته باشند و هیچ درخواست اعزامی را بی پاسخ نگذارند.

توزیع اقلام هیأت‌ها از طریق سایت خدمات بیرق

مدیرکل تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه مساجد شهرستان‌های استان تهران هم در ماه محرم و صفر با برنامه‌های متنوع فعال خواهند بود، گفت: توزیع اقلام مورد نیاز در ماه محرم از جمله برنج، گوشت و شکر فقط از طریق سایت خدمات بیرق https://beyraghkhadamat.ir انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: ماه محرم در شهرستان‌های استان تهران آداب خاصی دارد، که همزمان با حلول آن اجرایی می‌شود، در روایات شیعی نیز آمده است، که امام صادق (ع) با دیدار هلال محرم غمگین می‌شدند و هرچه به روز عاشورا نزدیک‌تر می‌شدند این حالت «غُبر و غم» زیادتر می‌شد.

فعالیت ۷هزار هیات شهرستانهای تهران در ماه محرم

باقربیک تبریزی از هیئات عزاداری و تبلیغی خواست، موضوعات جهاد تبیین، نشر خوبی‌ها، اتحاد و همدلی را در اولویت محتواهای تبلیغی خود قرار دهند و افزود: به جرأت می‌توان محرم را بزرگترین حماسه ظلم ستیزی در تاریخ بشریت دانست.

وی گفت: محرم، نفحه‌ای از نفحات الهی است که شیعه و چه بسا بشریت، هرسال خود را در معرض آن قرار می‌دهد.

این مسئول تبلیغی استان تهران با اشاره به «انّ لربّکُم فی ایامِ دَهرِکم نَفَحاتٌ اَلا فَتَعرَّضُوا لَها» گفت: حضور در این ماه آداب ظاهری و باطنی دارد که ائمه اطهار، علما و بزرگان به آن اشاره داشته‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ