مسیر تولید ماشین های خودران به کجا خواهد رفت؟

اقتصاد ایران: عصر خودرو- یکی از طراحان و طرفدارن مطرح در زمینه خودرو و هوش مصنوعی در حال بررسی و امتحان کردن تاثیرات هوش مصنوعی بر صنعت ماشین های خودران آینده است.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در حالی صنعت خودرو به سوی ماشین های طراحی شده توسط نرم‌افزار در آینده نه چندان دور پیش می‌رود که همچنان چالش ها و مشکلاتی را پیش روی خود دارد. بیشترین چالش ها و مشکلات این حوزه متعلق به صنعت خودروسازی غالبا سنتی و ثابت شده است، که البته از تکنولوژی و رسوم گذشته استفاده میکند.

در این میان کشوری مثل چین که سابقه چندانی در صنعت خودرو ندارد نقطه مقابل کشور هایی است که میراث و آوازه ای شناخته شده دارند.

کشور چین برخلاف بسیاری از این کشور ها که جای ثابتی در صنعت خودرو دارند، رویکرد آینده‌نگر تری نسبت به استفاده از تکنولوژی های جدید و حتی آینده دارد.

هوش مصنوعی نقش موثری در ماشین های خودران SDVs دارد که مسلما سرعت پیشرفت را بسیار بالاتر خواهد برد. اما هم‌اکنون، صنعت خودروسازی نیاز به زمان و سرمایه‌گذاری مالی دارد تا به تصور درستی از ضربه‌ای که هوش مصنوعی به صنعت خودرو خواهد زد داشته باشد.

(SDVs : Self Driving Cars)

هوش مصنوعی به عنوان یک کاتالیست به صنعت خودروسازی کمک میکند تا ماشین ها و در کل وسایل نقلیه آینده بیشتری طراحی، تولید و به بازار عرضه شوند. در این میان، هوش مصنوعی کمک فوق‌العاده‌ای در راستای بهره‌وری بیشتر خودروسازن خواهد بود که به هیچ وجه نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

(AI : Artificial Intelligence : هوش مصنوعی)

پیش بینی شده بازار ماشین های خودران تا سال 2032 به 250 میلیارد دلار می‌رسد. این مساله خودروسازان را وسوسه کرده تا ساختار های سنتی و کم بازده خود را کنار گذاشته و محصولات آینده را با کمک این پدیده نوین طراحی کنند. البته این نرم‌افزار ها به سرعت در حال به روز رسانی هستند ولی آیا می‌توان امنیت در دنیای واقعی را صرفا به یک نرم افزار واگذار کرد؟ این چالشی است که صاحبان صنایع خود باید با آن روبرو شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ