امام آزادگان پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر بود

اقتصاد ایران: شهرکرد-مسوول ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری در کربلا دو فکر، دو خط و دو جریان از یک امت روبروی هم قرار گرفتند، که یکی حق محض و دیگری باطل محض بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل احمدی، همزمان با دهه اول محرم در جمع سوگواران اولین روز محرم، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: امام حسین علیه السلام نسبت به مسائل اطراف بی تفاوت نبود و به هنگام، انجام تکلیف کرد و امت را از پرتگاه سقوط و نابودی نجات داد، جان عزیزش و عزیزانش را برای نجات امت جدش در طبق اخلاص قرار داد و غریبانه تقدیم خداوند متعال کرد.

وی با تبیین فلسفه عزاداری برای اباعبدالله الحسین علیه السلام و هدف از خلقت انسان و نقطه کمال بشریت، گفت: عبادت هدف میانی است و هدف نهایی آن رسیدن انسان به کمال است و کمال انسان یعنی رسیدن به قرب الی الله که همان عبد الهی شدن و رسیدن به آزادی از هر قید وب ندی بجز قید و بندهای توحیدی است و انسان باید فانی فی الله شود.

احمدی با اشاره به اینکه گاهی شعار آزادی داده می‌شود ولی عین افتادن در بند اسارت است گفت: برای رسیدن به مقام قرب، باید بدانیم که تمام لحظه لحظه زندگی ما یا به خدا نزدیکمان می‌کند یا اینکه از خدا دورمان می‌کند.

وی اذعان داشت: همه انسان‌ها همواره در حال سیر صعودی یا نزولی هستند که به سمت سعادت یا شقاوت حرکت می‌کنند.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خاطرنشان کرد: تقابل جبهه حق و باطل از بدو خلقت انسان بوده و تا پیروزی جبهه حق که وعده الهی است ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی تصریح کرد: بازخوانی سرگذشت حوادث بشریت می‌تواند درس‌ها و عبرت‌هایی برای مسیر پیش رو باشد.

وی با اشاره به درس‌ها و عبرت‌های واقعه کربلا افزود: در کربلا دو فکر، دو خط و دو جریان از یک امت روبروی هم قرار گرفتند، یکی حق محض و دیگری باطل محض بود.

احمدی ادامه داد: هر دو مدعی حق بودند، هر دو اهل قرآن و نماز بودند، هردو مدعی در مسیر پیغمبر بودن داشتند.

وی افزود: غبار آلوده شدن فضا در واقعه کربلا باعث گمراهی بسیاری از جمله بزرگان و خواص در جامعه شد و آنها از همراهی و یاری امام حسین علیه السلام بازماندند.

گفتنی است؛ قرائت زیارت پرفیض عاشورا، مرثیه سرایی، نوحه خوانی و سینه زنی با حضور ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از برنامه‌های این مراسم حسینی با شعار «در زیر خیمه اش همه یک خانواده ایم» در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد بود که از ساعت ۶ صبح شروع شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ