مراقب لینک‌های جعلی دریافت نذورات در محرم باشید

اقتصاد ایران: بوشهر- رئیس پلیس فتای استان بوشهر گفت: مراقب لینک‌های جعلی دریافت نذورات در محرم باشید.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قاسمی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این روزها و با فرارسیدن محرم شاهد انتشار لینک‌های جعلی برای دریافت اینترنتی نذورات و نصب برنامه‌های دانلود رایگان نواهای محرمی هستیم.

وی اضافه کرد: به کاربران فضای مجازی توصیه می‌شود که از باز کردن و ورود به لینک‌های دریافتی با منابع ناشناس غیر معتبر از طریق پیامک یا شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر افزود: با توجه به آغاز دهه اول محرم و فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، متأسفانه مشاهده می‌شود که مجرمین سایبری با سوءاستفاده از اعتقادات مذهبی مردم، پیام‌هایی حاوی لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی یا به صورت پیامکی ارسال و تلاش می‌کنند با فریب مؤمنین عزادار، بخشی یا تمام سرمایه آنان را در قالب دروغین کمک به تکایا و مواکب و یا تهیه و توزیع غذا و بسته‌های معیشتی برای نیازمندان، کلاهبرداری کنند.

وی بیان داشت: در مواردی نیز در پوشش ارائه برنامه دانلود رایگان نواهای محرمی و موسیقی‌های مذهبی و مداحی یا فروش اینترنتی اقلام عزاداری این ماه‌ها نظیر کتیبه و پرچم، لینک‌های جعلی را برای شهروندان ارسال می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر به شهروندان با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا آماده دریافت گزارش شهروندان در خصوص موارد مشکوک و مجرمانه از طریق سایت پلیس فتا هستند، تاکید کرد: واریز اینترنتی وجوه مربوط به نذورات به شماره حساب هیأت‌های مذهبی و مؤسسات خیریه معتبر و شناخته شده، دانلود هرگونه ادعیه یا نواهای مذهبی از سایت‌های معتبر و خرید اقلام و ملزومات عزاداری ترجیحاً به صورت حضوری از فروشگاه‌ها در کنار باز نکردن لینک‌های دارای منابع ناشناس، در کاهش آسیب پذیری کاربران و پیشگیری از ضرر و زیان آنها، تأثیر بسزایی دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ