در صورت برگزاری انتخابات، احتمال پیروزی حاکمان اوکراین صفر است

اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه مسکو خواهان پایان کامل درگیری و نه آتش‌بس در اوکراین است، گفت که در صورت برگزاری انتخابات، شانس حاکمان فعلی این کشور نزدیک به صفر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانووستی، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان گفت: با نخست وزیر مجارستان گفتگوی صریح و مفیدی داشتیم و در شرایط دشوار ژئوپلیتیک کنونی، روسیه و مجارستان به گفتگو با یکدیگر ادامه می دهند و این حائز اهمیت است.

پوتین در ادامه افزود: در مورد مسائل مهم از جمله اوضاع پیرامون اوکراین گفتگو کردیم؛ اوربان جزئیات سفر خود به کی یف را شرح داد. اوربان خواستار توقف آتش به منظور ایجاد شرایط برای مذاکرات درباره اوکراین شد.

وی تصریح کرد: اگر اوکراین به حکومت نظامی پایان دهد، باید انتخابات ریاست جمهوری برگزار کند. در صورت برگزاری انتخابات، احتمال پیروزی حاکمان اوکراین نزدیک به صفر است. کی یف اجازه آتش بس را نمی دهد زیرا در این صورت بهانه ای برای تمدید حکومت نظامی نخواهد داشت.

رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد: نباید آتش‌بس یا توقف درگیری به منظور برای تسلیح مجدد رژیم کی یف وجود داشته باشد؛ روسیه خواهان پایان یافتن کامل و نهایی درگیری است. روسیه شاهد بی میلی اوکراین برای حل مسائل از طریق مذاکره است.

پوتین همچنین گفت که روسیه سفر اوربان را تلاشی برای احیای گفتگوها با اتحادیه اروپا می داند.

 «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان هم در این نشست خبری گفت: با پوتین در مورد دستیابی به صلح در اوکراین و کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به آن گفتگو کردم. دیدگاه پوتین درباره طرح‌های صلح موجود، آتش‌بس و مذاکرات و چشم انداز اروپای پس از جنگ را شنیدم.

وی افزود: مواضع روسیه و اوکراین از یکدیگر بسیار دور هستند، برای نزدیک‌تر کردن پایان درگیری باید کارهای زیادی انجام شود. به کار برای پایان دادن به درگیری اوکراین ادامه خواهیم داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ