فرصت ماه محرم برای تقویت بنیه معرفتی و بصیرتی استفاده شود

اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه اهرم گفت: فرصت ماه محرم برای تقویت بنیه معرفتی و بصیرتی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های نماز جمعه شهر اهرم اظهار کرد: آغاز سال ۱۴۴۶ هجری قمری و شروع محرم و حضور مردم در مراسم شهادت سید و سالار شهیدان و شهدای کربلا فرصت مغتنمی است که از این فرصت معنوی برای تقویت بنیه معرفتی و بصیرتی خود بهره مند شویم.

وی اضافه کرد: حضور گسترده مردم در مراسم ماه محرم و صفر نیازمند غنی سازی مراسم و تاکید بر مبانی دینی است.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: یکی از مسئولیت‌های مهم هیأت امنا و بانیان عزا بصیرت بخشی و معرفت افزایی عزاداران مراسم‌های محرم و صفر است. درسی که از جریان کربلا یاد می‌گیریم این است که در سختی‌ها و تحریم‌ها و حتی قحطی آب امام را تنها نگذاریم.

وی ادامه داد: درس عاشورا برای امروز ما این است که تبعیت از ولایت داشته باشیم. اگر عده‌ای در کربلا از حرم اهل بیت دفاع کردند و عاقبت به خیر شدند امروز هم جمهوری اسلامی حرم است و دفاع از این حرم مایه عاقبت به خیری است، اگر در کربلای ۶۱ از حرم رسول الله دفاع کردند امروز هم دفاع کردن از حرم جمهوری اسلامی، استمرار دفاع از حرم رسول الله است.

پهلوزاده اضافه کرد: امروز شرکت در انتخابات استمرار دفاع از حرم اهل بیت است، استمرار دفاع از ولایت است. از فرصت مغتنم محرم و صفر برای تعالی بخشی به معرفت و بصیرت نوجوانان و جوانان و بزرگترها استفاده کنند تا ان شاء الله در پیچ‌های خطرناک تاریخ و فتنه‌ها به سلامت عبور کنیم.

وی افزود: محرم روز امر به معروف و نهی از منکر است. از مجموعه‌های آمرین به معروف و ناهی از منکر تقدیر و تشکر می‌کنیم اما لازم است همه اعضا ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای ارتقا کمی و کیفی برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر اهتمام لازم داشته باشند.

پهلوزاده خاطرنشان کرد: وقتی فرزندان ما با آسیب‌های اجتماعی مواجه می‌شوند از طلاق، مواد مخدر، کشف حجاب و موارد دیگر، اصلاح سخت خواهد بود.

امام جمعه اهرم اضافه کرد: باید مراقبت کنیم که فرزندان ما از دختر و پسر ما با چه افرادی ارتباط دارند در چه آموزشگاه‌هایی چه آموزش‌هایی می بیند، وقتی که فرزندان یا نوه‌ها می‌بینید از پوشش خانواده خودش فاصله گرفته از رفتار و اخلاق خانواده فاصله گرفته هیچکس را سرزنش نکنیم جز خودمان. وقتی که فرزندان ما نیاز به مراقبت داشتند که حجابش درست کند.

وی ادامه داد: وقتی که فرزندان ما نیاز به مراقبت داشتند که از مصرف مواد مخدر برحذر باشند از حضور بی مورد در شبکه‌های اجتماعی برحذر باشند ما غافل بودیم و بی اعتنا و وقتی متوجه می‌شویم که برای اصلاح بسیار باید هزینه کرد و بعضاً هم قابل اصلاح نیستند و از طرد شدگان جامعه خواهند شد.

پهلوزاده بیان کرد: بنابراین امر به معروف و نهی از منکر توسط والدین بالاترین اثرگذاری را دارد و بالاترین امر به معروف و نهی از منکر رفتار تربیتی والدین است که به عنوان الگو هستند.

وی افزود: اگر فرزند ما نسبت به حجاب اعتقادش ضعیف شده این محل لغزشی است که همه آسیب‌ها را به دنبال خواهد داشت. از مؤمنین و متدینین می‌خواهیم نسبت به عفاف و حجاب فرزندان خود بسیار حساس باشیم چرا که وقتی گرفتار آسیب شدند اصلاح آن بسیار سخت است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ