حرمت شکنی و مراسم شادی انتخاباتی در آستانه ماه محرم ممنوع است

اقتصاد ایران: بندرعباس- رییس کل دادگستری هرمزگان گفت:ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری بدانند حرمت شکنی و برپایی مراسم شادی و پایکوبی در آستانه ماه محرم ممنوع است.

به گزارش خبرنگارمهر، مجتبی قهرمانی پیش از ظهر جمعه پس از انداختن رأی خود به صندوق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رأی دادن حقی با ارزش و گران‌بها است که در همه نظام‌های سیاسی دنیا این حق به مردم تعلق نگرفته و هنوز بعضی از نظام‌ها در جهان هستند که مردم خود را از این حق محروم می‌بینند ولی مردم ما از این حق برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه پس از مقام معظم رهبری، رئیس جمهور عالی‌ترین مقام اجرایی کشور است، افزود: رئیس جمهور وظایف سنگینی دارد، رئیس شورای اقتصادی، شورای فرهنگی و اجتماعی و امنیتی است و اکثر امور زندگی مردم و ریاست آن‌ها با رئیس جمهور است پس امروز مردم می‌خواهند با استفاده از آن حق گران‌بهای خود رئیس جمهور ایران را مشخص کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین اضافه کرد: طبق اصل ۱۱۷ قانون اساسی و ماده ۱۲ و ۱۳ قانون انتخابات ریاست جمهوری، بایستی رئیس جمهور منتخب مردم اکثریت مطلق آرا نصف به علاوه یک کسب کند و این نوع از انتخابات بهترین مدل و با کیفیت ترین مدل انتخابات است.

قهرمانی ابراز کرد: در حوزه سلامت و نظارت بر انتخابات، از نظر ما انتخابات هفته گذشته هنوز تمام نشده و از لحاظ قانونی وقتی به دور دوم کشیده شود همان فرایند ادامه دارد و لذا حضور قضات ناظر حدود ۶۰ نفر در هیئت‌های مربوطه، حضور ناظرین شورای نگهبان و نمایندگان نامزد، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی. به صورت مؤثر ادامه دارد.

وی همچنین تاکید کرد: در آستانه ماه محرم قرار داریم و پیام عاشورا و امام حسین علیه السلام عزت و دوری از ذلت بوده و نیازی به یادآوری نیست چرا که مردم فهیم و شریف استان خود متوجه موضوع هستند و اهمیت موضوع را درک می‌کنند.

قهرمانی تاکید کرد: حرمت ماه محرم برای دستگاه قضائی و مردم خط قرمز است بنابراین ستادهای انتخاباتی نامزدها توجه داشته باشند که پیروزی این انتخابات از آن هر کدام از نامزدها که بود هر گونه حرمت شکنی و برپایی مراسم شادی و پایکوبی در آستانه ماه محرم ممنوع است و حتماً ملاحظه این موضوع را داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ