دشمن مشارکت مردم را در انتخابات نشانه گرفته است

اقتصاد ایران: اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آنهایی که دوستدار نظام هستند، باید بدانند که دشمن امروز عدم مشارکت مردم در انتخابات را نشانه گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی پیش از ظهر جمعه هنگام رأی انداختن در مسجد میرزا علی‌اکبر اردبیل در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران سفره عظیم مشارکت آحاد مردم را در سرنوشت خود فراهم کرده که این فضا و بستر برخلاف دوران استبدادی رضاخان و فرزند ناخلف او است که در این کشور هیچ اعتقادی به رأی و نظر مردم نداشته است.

وی تصریح کرد: اینکه مردم خود در انتخاب مدیران و مسئولان برای مراکز تصمیم‌گیری حساس و خطیر مشارکت کنند، بزرگترین دموکراسی در عصر معاصر است و جمهوری اسلامی ایران چنین بستر و فضایی را برای همه سلایق دینی و اقتصادی فراهم کرده تا در عرصه رقابت و جلب مشارکت مردم فعال باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل انتخاب رهبر، والی و مدیر صالح را در ردیف عبادت‌های با اهمیت و ارزشمند توصیف کرد و گفت: در کنار نماز، روز، حج و سایر عبادت‌ها انتخاب اصلح و رأی دادن به رهبریت صالح حسنات بیشماری را دارد که نباید این حسنه ارزشمند در روز جمعه در نامه اعمال ما ثبت نشود.

آیت‌الله عاملی افزود: انتخاب رهبر شایسته و صالح آنقدر اهمیت دارد و عقلا و بزرگان دین همواره بر اهمیت و ضرورت آن تاکید کردند و در روز آخرت در نامه اعمال چنین حسنه‌ای بیشمار پاداش خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر در انتخابات مشارکت نکنیم، دین ملی خود را ادا نکرده و نوعی خیانت به کشور انجام دادیم و دشمن نیز روی همین موضوع مانور می‌کند و ما باید در این زمینه احساس مسئولیت بیشتری کرده تا در تأمین امنیت، اقتدار، عمران، آبادانی و پیشرفت کشور سهیم باشیم.

آیت‌الله عاملی سرعت تحولات در دنیا را محیرالعقول توصیف کرد و ادامه داد: در این تحولات نباید کشور ما عقب افتاده و یا با انتخابی ناصواب زمینه تنزل کشور را در عرصه‌های جهانی فراهم کنیم.

وی انتخابات را محصول خوب ۲۲۰ هزار شهید و ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرفراز توصیف کرد و گفت: در این ۴۵ سال ارزشمندترین دموکراسی در این کشور رقم خورده تا اعتلای جمهوری اسلامی ایران در سایه رأی مردم و دخالت آنها انجام شود.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: ما در انتخابات ریاست جمهوری می‌خواهیم رئیس جمهوری را برگزینیم و مدیریت کلان کشور را به دست او بدهیم و در این انتخاب باید به حدی دقت کنیم تا ضربه به نظام و پشتوانه رأی مردم نخورد.

وی حساسیت دشمن را در عدم مشارکت مردم و یا مشارکت پایین یادآور شد و بیان کرد: حق و باطل را باید از تیر دشمن شناخت و امروز تیر دشمن به سمت مشارکت پایین مردم نشانه رفته و ضرورت دارد با مشارکت بالا اقتدار نظام را حفظ کرده و مانور قدرت دیگری در عرصه جهانی و بین‌المللی فراهم کنیم.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: عقلانیت امروز مدیریت کلان کشور را به سمت شایستگی‌ها سوق می‌دهد و مقام معظم رهبری نیز به عنوان مرجعیت دینی وظیفه ما را در انتخاب اصلح و بیان ویژگ‌های رئیس جمهور شایسته برشمرده است.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: ما باید به رهبری عالمانه و شایسته مقام معظم رهبری ایمان و اعتقاد قلبی داشته باشیم چرا که معظم‌اله با درایت و بصیرت کامل شایستگی‌های ملت ایران را شناخته و در این مسیر از آنها خواسته تا در اعتلای این کشور گام برداشته و مشارکتی جدی در مرحله دوم انتخابات داشته باشند.

وی با قدردانی از آحاد مردم استان به خاطر مشارکت بالا در مرحله اول انتخابات گفت: در مرحله دوم نیز استان اردبیل که نقش بی‌بدیلی در یکپارچگی و اعتلای تشیع در این کشور داشته، نقش‌آفرینی کرده و در پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند.

آیت‌الله عاملی نقد بی‌رحمانه کاندیداها را در مناظره‌های مرحله دوم یادآور شد و افزود: همه این نقدها و بیان مسائل کارشناسی نشان می‌دهد که ملت ما از بین ۲ کاندیدا اصلح‌ترین فرد را انتخاب می‌کنند تا شاخص‌های بیان شده از سوی مقام معظم رهبری نیز مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد: برخلاف نظام سابق جمهوری اسلامی ایران بستر شایستگی حضور ملت را فراهم کرده و به هیچ وجه، هیچ کس حق ندارد این حرکت بی‌نظیر را به باد تمسخر گرفته و یا از آن به نیکی یاد نکند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ