نخست‌وزیر جدید انگلیس:کشور دچار خستگی است/ تغییر زمان‌بر است

اقتصاد ایران: نخست‌وزیر جدید انگلیس بعد از پیروزی در انتخابات پارلمانی گفت که تغییر زمان‌بر خواهد بود.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر جدید انگلیس در نخستین سخنرانی خود بعد از پیروزی قاطع در انتخابات پارلمانی ارزیابی ناامید‌کننده‌ای از اوضاع جاری این کشور ارائه کرد اما گفت که تغییر زمان‌بر خواهد بود. 

استارمر که بعد از دیدار با پادشاه انگلستان در بیرون ساختمان نخست‌وزیری انگلیس صحبت می‌کرد گفت که از پادشاه چارلز سوم دعوت‌نامه‌ای برای تشکیل دولت بعدی دریافت کرده است. او از «ریشی سوناک»، نخست‌وزیر سابق انگلیس نیز قدردانی کرد. 

استارمر گفت که ریشی سوناک اولین نخست‌وزیر آسیایی‌تبار بوده که اداره کشور را به دست گرفته و همین موضوع فشارهای بیشتری بر او وارد کرده است. استارمر تصریح کرد: «تلاشٰ‌های اضافی که این موضوع نیازمند آن بوده است چیزی است که هیچ‌کسی نباید آن را دست‌کم بگیرد».  

نخست‌وزیر جدید انگلیس اضافه کرد: «اکنون کشور ما با قاطعیت به تغییر و بازگرداندن سیاست به خدمت به عموم رأی داده است».

کی‌یر استارمر در بخش دیگری از اظهاراتش اذعان کرد که شکاف بین مردم و دولت باعث ایجاد خستگی در عموم مردم شده است. او گفت: «وقتی که شکاف بین فداکاری‌های مردم و خدماتی که آنها از سیاستمداران دریافت می‌کنند تا این حد زیاد باشد این منجر به خستگی در قلب کشور، اضمحلال امید و روحیه مردم و اعتقاد مردم به آینده بهتر می‌شود».

او خاطرنشان کرد که عدم اعتماد را تنها می‌توان با اقدام و نه با کلمات ترمیم کرد. استامر تصریح کرد: «این زخم، این عدم اعتماد تنها با عمل قابل ترمیم است نه با کلمات.  من این را می‌دانم اما ما امروز می‌توانیم کار را با یک اذعان ساده آغاز کنیم که خدمت به عموم یک موهبت است و دولت شما باید با تک تک شما در این کشور با احترام برخورد کند».

استارمر همچنین با بیان اینکه " برای مدت طولانی به زندگی مردم بی‌توجهی شده است" گفت: «مدت‌ها است که همزمان با سقوط میلیون‌ها نفر به ناامنی بیشتر به آنها بی‌اعتنایی شده است». وی گفت که مردم دارند بیشتر کار می‌کنند و کارشان را درست انجام می‌دهند اما با وجود این «وقتی که دوربین‌ها می‌چرخند زندگی آنها نادیده گرفته می‌شود. من می‌خواهم به صراحت خطاب به این مردم بگویم: این بار این اتفاق رخ نخواهد داد».

نخست‌وزیر جدید انگلیس با وجود این در ادامه اظهاراتش گفت که تغییر زمان‌بر خواهد بود. او با اذعان به اینکه شرایط دنیا «ناپایدارتر» شده است اضافه کرد «ایجاد تغییر در یک کشور مانند فشار دادن یک دکمه نیست. زمان‌بر خواهد بود اما کارهای لازم برای ایجاد تغییر به سرعت شروع خواهند شد».

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ