آمادگی افغانستان برای تجلیل از ماه محرم

اقتصاد ایران: همزمان با نزدیک شدن به ماه محرم و ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش، مقامات حکومت طالبان بر آمادگی کامل برای تأمین امنیت این ایام تأکید کردند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امین الله عبید» والی کابل در دیدار با شماری از علمای اهل تشیع گفت: برای تامین امنیت برگزاری مراسم دهه محرم و عاشورا آمادگی کامل داریم.

‏در این دیدار، علما و شهروندان اهل تشیع ولایت کابل گفتند پس از حاکم شدن حکومت کنونی، هر نشست و مراسمی را به خوبی در امنیت سپری کردند و مشکلی برای آنان پیش نیامده است.

آنان همچنین برای برگزاری مراسم عاشورا از والی کابل تقاضای همکاری کردند.

والی کابل هم در این دیدار، گفت: حکومت سرپرست با همه شهروندان یکسان رفتار می‌کند و هیچ گونه تبعیض و قوم پرستی در امارت اسلامی وجود ندارد و آنان را از هر گونه همکاری اطمینان داد.

وی افزود: برای برگزاری مراسم محرم و عاشورا آمادگی کامل گرفته شده و به همه ادارات مربوطه اطلاع داده‌اند.

عبید اظهار داشت: ما در چنین مراسم‌ها تلاش می‌کنیم تا امنیت خوبی برای همه هموطنان فراهم کنیم و کمیته امنیتی و فرهنگی ویژه مراسم عاشورا را تشکیل داده‌ایم که با تمامی شهروندان اهل تشیع شهر کابل هماهنگ خواهد شد.

هفته گذشته نیز شیخ عزیز الرحمان المهاجر رئیس امر به معروف و نهی از منکر ولایت هرات تاکید کرده بود که حکومت به تامین امنیت مراسم عاشورا و ایام محرم متعهد است.

شیخ عزیزالرحمان المهاجر در نشستی به منظور هماهنگی بیشتر برای برگزاری مراسم عاشورای حسینی در ولایت هرات گفته بود: حکومت در تلاش است تا مراسم عاشورا در فضای امن و همانند سال‌های گذشته بدون دغدغه و نگرانی برگزار شود.

وی با بیان اینکه پیام عاشورا پیام وحدت است، تاکید کرده بود علمای دین باید در روز عاشورا رشادت‌های آل پیامبر(ص) و پیام وحدت عاشورا را برای مردم بیان کنند.

مولوی احمدالله متقی رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات هم گفته بود: امنیت مهمترین موضوع بوده و حکومت سرپرست متعهد به تامین امنیت مراسم عاشورا می‌باشد.

رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات تأکید کرده بود: تامین امنیت در روزهای مذهبی و به خصوص عاشورا از مسئولیت‌های حکومت است تا مردم به نحو احسن از آن تجلیل کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ