استعفای سوناک از نخست‌وزیری انگلیس و ریاست حزب

اقتصاد ایران: نخست‌وزیر انگلیس امروز جمعه بعد از باخت فاجعه‌بار در انتخابات پارلمانی از مردم کشورش عذرخواهی کرد و گفت که صدای «یأس و خشم» رأی‌دهندگان و تمایل آنها برای تغییر را شنیده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ریشی سوناک»، نخست‌وزیر انگلیس امروز جمعه بعد از باخت فاجعه‌بار در انتخابات پارلمانی از مردم کشورش عذرخواهی کرد و گفت که صدای «یأس و خشم» رأی‌دهندگان و تمایل آنها برای تغییر را شنیده است. 

سوناک که بعد از شب فاجعه‌بار انتخاباتی برای حزب محافظه‌کار انگلیس در بیرون ساختمان شماره 10 خیابان «داونینگ‌استریت» صحبت می‌کرد تأیید کرد که قصد دارد از سمتش به عنوان نخست‌وزیر و رهبر این حزب استعفا کند. وی گفت: «مایلم قبل از هر چیز خطاب به کشورم بگویم: متأسفم.»

نخست‌وزیر انگلیس اضافه کرد: «من همه توانم را برای شغلم گذاشتم اما شما پیام روشنی رسانده‌اید که دولت پادشاهی متحده انگلیس باید تغییر کنید و قضاوت شما تنها قضاوتی است که اهمیت دارد. من صدای خشم شما، یأس شما را شنیدم و مسئولیت این باخت را به عهده می‌گیرم.»

ریشی سوناک گفت که قصد دارد به محض اینکه ساز و کارها برای انتخاب جانشین او در حزب انجام شود از ریاست حزب محافظه‌کار نیز کناره‌گیری کند. پیش‌بینی‌ها حاکی است این حزب 121 کرسی تصاحب خواهد کرد که بدترین نتیجه انتخاباتی‌اش در طول تاریخ خواهد بود.

نخست‌وزیر انگلیس علاوه بر این به کی‌یر استارمر بابت پیروزی قاطع حزب کارگر تبریک گفت. او تصریح کرد: «موفقیت او در این شغل موفقیت همه ما خواهد بود و من برای او و خانواده‌اش آرزوی موفقیت می‌کنم. علی‌رغم همه اختلافاتمان در این مبارزه انتخاباتی او انسان صادق و مردم‌داری است که برای او احترام قائلم.»

سوناک از عملکردش هم دفاع کرد و گفت که موفق شده تورم بانک مرکزی را به نرخ هدف‌گذاری‌شده 2 درصد برساند. او همچنین مدعی شده که جایگاه بین‌المللی انگلیس را در دنیا ارتقاء داده است. حمایت از اوکراین از جمله دیگر میراث‌هایی بود که سوناک از آن دفاع کرد. 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ