رئیس جمهور آینده بداند ایران قوی با کودکان قوی محقق می‌شود

اقتصاد ایران: مدیرعامل کانون پرورش فکری می گوید رئیس جمهور آینده باید بداند ایران قوی مستلزم داشتن کودکان و نوجوان قوی است تا بتوانیم با آنها به افق مدنظر در تمدن نوین اسلامی دست یابیم.

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور رأی اولی‌ها در انتخابات گفت: در انتخابات با دو دسته از نوجوانان روبرو هستیم. دسته اول نوجوانانی هستند که برای نخستین بار و در مرحله اول انتخابات رأی داده‌اند. دسته دوم نوجوانانی رأی خواهند داد که در این یک هفته و برای مرحله دوم انتخابات به سن تکلیف سیاسی رسیده اند. انتخابات برای هر دو گروه از نوجوانان جذاب است.

وی افزود: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات و رأی دادن به منزله جشن تکلیف سیاسی برای نوجوانان است. اگر نوجوانان می‌خواهند در ساختن آینده کشور نقش داشته باشند، وارد میدان انتخابات شوند و رأی دهند. بنظرم مهم نیست که به چه کسی رأی می‌دهند، مهم انتخاب آنهاست که تصمیم می‌گیرند تا به چه کسی رأی دهند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه گفت: جمهوری اسلامی این حق انتخاب را به نوجوانان داده است تا رئیس جمهور آینده را انتخاب کنند. نوجوانان باید تحقیق کنند تا به انتخاب اصلح برسند. مهم حق انتخاب نوجوانان است. مطمئن هستم همه رأی اولی‌ها پای صندوق انتخاب می آیند و این موضوع را تجربه ثابت کرده است. البته شور و نشاط انتخاباتی هم چنین موضوعی را نشان می‌دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه انتظاری از رئیس جمهور آینده دارد، گفت: شهید رئیسی بسیار به حوزه کودک و نوجوان علاقمند بود و در عین حال بسیار به این حوزه اهمیت و ارزش مضاعفی می‌داد.در چند سفر داخلی و خارجی به عنوان مدیرعامل کانون پرورش فکری توفیق حضور در کنارشان را داشتم. او بارها به من تأکید می‌کرد که کانون پرورش فکری در حوزه کتاب میانه بایستد و پدری کند و با دیگر ناشران به رقابت نپردازد.

علامتی گفت: شهید رئیسی در حوزه فیلم و انیمیشن ورود کرده بود. حتی در یک دیدار به من گفت تا برای کودکان غزه فیلم بسازم. یعنی سناریویی را تعریف کنیم. او برای پویانمایی وقت می‌گذاشت. شاید کسی این موضوع را نداند اما شهید رئیسی فیلم‌ها را می‌دید و از آنها حمایت می‌کرد. حتی او حوزه کاغذ و کتاب را مورد حمایت قرار داده بود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: رئیس جمهور هر کسی که باشد باید بداند داشتن ایران قوی مستلزم این است که کودکان و نوجوان قوی داشته باشیم تا به افق مدنظر در تمدن نوین اسلامی برسیم؛ بنابراین سرمایه گذاری در حوزه کودک و نوجوان به ساختن آینده قوی برای ایران اسلامی کمک می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ