شبکه اجتماعی تردز یک‌ساله شد و به ۱۷۵ میلیون کاربر فعال ماهانه رسید

اقتصاد ایران: یک سال از معرفی شبکه‌ی اجتماعی تردز توسط متا می‌گذرد و حال این شبکه به ۱۷۵ میلیون کاربر فعال دست یافته است.

تردز، شبکه اجتماعی متولد شده از دل اینستاگرام، در تاریخ ۱۵ تیر ۱۴۰۲ راه‌اندازی شد. این شبکه اجتماعی که رقیب توییتر به‌شمار می‌رود، در طول یک سال گذشته به ۱۷۵ میلیون کاربر فعال ماهانه دست یافته است. این خبر توسط مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، و در پلتفرم تردز منتشر شد.

رشد تردز در ابتدا سرسام‌آور بود و تنها ۵ روز پس از راه‌اندازی، به ۱۰۰ میلیون کاربر رسید. از آن زمان، سرعت رشد تردز کاهش یافته اما همچنان به جذب کاربر جدید ادامه می‌دهد. این شبکه اجتماعی در بهمن ۱۴۰۲، ۱۳۰ میلیون کاربر و در اوایل اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ۱۵۰ میلیون کاربر را گزارش کرده است.

علاوه‌بر تمام قابلیت‌ های تردز که پیش‌تر در زومیت به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، تیم تردز برای جشن گرفتن دستیابی به ۱۷۵ میلیون کاربر، اقدام به ارائه‌ی مجموعه آیکون‌های جدید و اختصاصی کرده است. با به‌روزرسانی اپلیکیشن موبایلی تردز، کاربران می‌توانند علاوه‌بر آیکون پیش‌فرض، از بین ۵ آیکون جدید، یکی را انتخاب کنند.

آیکون‌های بیشتری به صورت روزانه به این مجموعه اضافه خواهند شد. این آیکون‌ها در تب Your Profile (با لمس کردن آیکون کیک تولد) قابل دستیابی است. توجه داشته باشید که این آیکون‌های اختصاصی تنها تا ۲۰ تیر قابل انتخاب و دردسترس هستند.

مقالات مرتبط
  • تفاوت تردز و تویتر؛ مزایا و معایب تردز نسبت به توییتر
  • آموزش دی اکتیو تردز ؛ دیلیت اکانت تردز ممکن است؟

تردز با دیگر سرویس‌های زیرمجموعه‌ی متا ارتباط دارد و از تاریخ ۵ تیر، کاربران در بیش از ۱۰۰ کشور می‌توانند قابلیت اشتراک‌گذاری پست‌های خود در کل شبکه‌ی Fediverse را فعال کنند.

بر اساس گزارش اینستاگرام، ۶۳ درصد از کل پست‌های منتشر شده در تردز، تنها متنی هستند و یک چهارم از این پست‌ها شامل حداقل یک عکس می‌شوند. استفاده از یادداشت‌های صوتی در تردز روبه‌افزایش است و تمایل به استفاده از این قابلیت در میان نسل جوان بیشتر دیده می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ