هگمتانه آماده حماسه‌سازی/ آمارها از مشارکت بالاتر خبر می‌دهند

اقتصاد ایران: همدان- دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از ۸ صبح امروز آغاز شده و هگمتانه آماده حماسه‌ای بزرگ‌تر است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها* محمدرضا بهرامی‌صفت: از ۸ تیر ماه تا ۱۵ تیر ماه در فاصله تبلیغات دور دوم ریاست جمهوری شاهد بودیم که به نسبت دور اول فضای کشور و به طبع آن استان همدان بیشتر رنگ و بوی انتخاباتی گرفت و با دو قطبی شدن انتخابات هواداران هر دو کاندیدا تقابل‌های جالبی را در شهر رقم زدند.

به دلیل ناگهانی بودن شهادت دکتر ابراهیم رئیسی و آماده نبودن فضای کشور و مردم برای انتخابات شاهد مشارکت در حد انتظار نبودیم و می‌توان دلایل دیگری را هم برای آن برشمرد اما کشیده شدن انتخابات به دور دوم باعث شد تا فرصت بیشتری کاندیدا برای معرفی خود و برنامه‌ها داشته باشند و شور انتخاباتی بیشتری را در این فرصت یک هفته‌ای تبلیغات شاهد باشیم.

در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری مردم استان همدان ۴۰ درصد در انتخابات مشارکت داشتند که با توجه به فضای موجود در چند روز اخیر پیش‌بینی می‌شود این مشارکت افزایش پیدا کند.

در دور نخست در استان همدان سعید جلیلی با کسب ۲۶۶ هزار و ۸۷۵ رأی حائز بیشترین میزان آرا شد.

و مسعود پزشکیان نیز با کسب ۱۹۹ هزار و ۴۶۶ رأی در جایگاه دوم قرار گرفت.

باید ببینیم در دور و امروز چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد.

شور انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات بالاتر رفته است

فرهاد آئینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فضای انتخابات ریاست جمهوری در دوم اظهار کرد: شهادت ناگهانی دکتر رئیسی فضای کشور را متأثر کرد و باعث شد تا شاهد انتخابات پیش‌بینی نشده و زود هنگامی باشیم و به طبع فضای کشور و مردم آماده برگزاری این انتخابات زود هنگام نبود و همین مسئله باعث کاهش آمار مشارکت شد.

این کارشناس مسائل سیاست داخلی افزود: قطعاً بعد از پایان انتخابات کارشناسان سیاسی و مسائل اجتماعی باید به خوبی فضای مشارکت را آنالیز کنند.

وی با پیش‌بینی دور دوم انتخابات بیان کرد: رفتن انتخابات به دور دوم تنور انتخابات را داغ‌تر کرد و در تمام شهرها شاهد بودیم هواداران دو طیف تقابل جذابی با هم داشتند و کسانی هم که در دور اول پای صندوق نیامده بودند در فضای هواداری قرار گرفتند.

آئینی خاطرنشان کرد: فضای چند روز گذشته می‌گوید امروز شاهد مشارکت بالاتری باشیم و حداقل ۱۰ درصد نسبت به دور اول بنده پیش‌بینی می‌کنم مشارکت افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به پیام‌های مشارکت بالا گفت: به طور قطع مشارکت بالا مردم پیام مهمی را به جهان و به ویژه مخالفان جمهوری اسلامی مصادره خواهد کرد.

این کارشناس مسائل سیاست داخلی عنوان کرد: امیدواریم مردم با حضور پر شور در این دور جواب یاوه‌گویان را به خوبی بدهند.

هر رأی یک تیر به قلب دشمنان نظام است

حاج علی مرادوند یکی از جانبازان شیمیایی ۸ سال دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتخابات اظهار کرد: جوانان نسل جدید و نسل z باید بدانند برای وجب به وجب این مملکت شهید داده‌ایم، البته به اعتقاد من این کوتاهی ماست که نتوانستیم این مطلب را تبیین کنیم.

وی افزود: امروز حضور در پای صندوق‌های رأی هم مانند حضور در جبهه‌های جنگ بوده و رأی این جوانان مانند زدن تیر به قلب دشمنان اسلام است.

این جانباز همدانی که به سختی هم نفس می‌کشید با بیان اینکه مشارکت بالا اهمیت زیادی دارد، گفت: آبرو و اعتبار نظام همین حضور مردم بوده و پایه و اساس جمهوری اسلامی مردم هستند.

مرادوند خاطرنشان کرد: شاید عده‌ای از مردم نسبت به مسائل اقتصادی و گرانی‌ها گلایه‌هایی داشته باشند اما هیچگاه مخالف اصل نظام نیستند و دشمنان باید این خیال خام را با خود به گور ببرند.

وی با بیان خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران تا نفس آخر برای انقلاب خون می‌دهند، بیان کرد: به عنوان یک جانباز شیمیایی که با کپسول اکسیژن و به سختی نفس می‌کشم و هر بار باید برای درمان یک هفته در تهران بستری باشم از تمام مردم ولایتمدار همدان دعوت می‌کنم در دور دوم در خانه نمانند و مشارکت بالاتری را رقم بزنند.

مرادوند عنوان کرد: مردم ما ارادت ویژه‌ای به خانواده شهدا و جانبازان دارند امیدوارم با حضور پر شور حماسه دیگری را رقم بزنند.

این جانباز شیمیایی با بیان اینکه استان همدان ۸ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، بیان کرد: به احترام ۸ هزار شهید، سردار و امیران و سردار شهید همدانی که در سوریه به شهادت رسید مردم دارالمؤمنین و دارالمجاهدین همدان باید حماسه‌ای به بزرگی این دیار رقم بزنند.

وی افزود: همانطور که رهبری فرمودند مشارکت بالا باعث سرافرازی نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی دل شهیدان را شاد کنند

فرزند سردار شهید علیرضا شمسی‌پور نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: پدرم همواره در طول خود عمر خود دغدغه نظام جمهوری اسلامی را داشت و پیرو رهبری بودند و تمام لحظات از عمر خود وقف انقلاب کرد.

مهدی شمسی‌پور خاطرنشان کرد: پدرم بی‌تاب شهادت و پیوستن به شهدا و امام شهدا بود با وجود اینکه جانباز بود و عمر خود را در سپاه پاسداران و خدمت سپری کرد بعد از بازنشستگی هم مداوم در جبهه‌های مقاومت سوریه و عراق حضور داشت و به تفحص شهدا می‌رفتند.

هگمتانه آماده حماسه‌سازی/ آمارها از مشارکت بالاتر خبر می‌دهند

وی با اشاره به تأکید شهید علیرضا شمسی‌پور به حضور در انتخابات بیان کرد: همواره همه مردم را به حضور در انتخابات دعوت می‌کرد هیچگاه بین مردم خط و نشان و دسته‌بندی نمی‌کرد و می‌گفت تمام این مردم با هر نگاه سیاسی متعلق به ایران بزرگ هستند و تنها با کسانی مشکل داشت که در خط رهبری و ولایت نبودند.

این فرزند شهید عنوان کرد: با نسل جدید و جوانان رابطه بسیار صمیمی داشت و همه جوانان را به پیروی از ولایت فقیه و حضور در انتخابات دعوت می‌کرد.

وی با اشاره به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری گفت: به عنوان یک فرزند شهید از مردم شریف ایران و پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین می‌خواهم در دور دوم مشارکت بالاتری را رقم بزنند.

شمسی‌پور خاطرنشان کرد: ما فرزندان شهید تا پای جان پای انقلاب هستیم.

گفتنی است؛ دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۱۵ تیر ماه در سراسر کشور آغاز شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ