رای گیری دراستان تهران آغازشد/خیز پایتخت نشینان برای تعیین سرنوشت

اقتصاد ایران: تهران-مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در تهران آغاز شد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: صبح جمعه و رأس ساعت هشت صبح و با دستور احمد وحیدی، وزیر کشور رأی گیری از واجدین شرایط مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری آغاز شد.

در حوزه انتخابات استان تهران شش هزار و ۶۹۶ شعب اخذ رأی استفاده می‌شود و ۱۰ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۷۴۳ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.

۸۰۰ بازرس عادی و ۸۰ بازرس ویژه در امر انتخابات در استان تهران فعالیت دارند

به گفته سیدعباس جوهری، رئیس ستاد انتخابات استان تهران، عوامل این ستاد در این بازه زمانی کوتاه به صورت شبانه روز و با تمام توان در تلاش هستند که تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات را مهیا کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از عدم وجود مشکل در مرحله اول انتخابات و نیز تمکین به قانون از سوی نامزدهای انتخاباتی خبر داد و افزود: در مرحله اول سه میلیون و ۳۶۶ هزار و ۲۶۴ برگه رأی تعرفه مصرفی داشتیم و مشارکت در استان تهران ۳۳ درصد بود.

وی که با خبرنگار مهر گفتگو می‌کرد، اظهار داشت: متولدین ۱۵ تیر ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند، در انتخابات امروز شرکت کنند و با اخذا رأی تنها با شناسنامه و کارت ملی جدید امکان پذیر است و اخذ رأی با استفاده از کارت ملی قدیمی ممکن نیست.

جوهری اضافه کرد: در استان تهران نیز مانند دیگر نقاط کشور مردم پای صندوق‌ها می آیند، تا از بین آقایان مسعود پزشکیان با شناسه انتخاباتی ۲۲ و سعید جلیلی با شناسه انتخاباتی ۴۴ یک نفر را به عنوان رئیس جمهور کشور انتخاب کنند.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه ۸۰۰ بازرس عادی و ۸۰ بازرس ویژه و دادگستری و دادستانی برای نظارت در امر انتخابات فعال هستند، گفت: برگزاری انتخابات در استان تهران با ۱۸ استان برابری می‌کند.

مردم همواره سدشکن مشکلات بوده اند

یک رأی دهنده قرچکی که به عنوان نفرات اول پای صندوق حاضر شده بود، به خبرنگار مهر گفت: به اعتقاد همه بزرگان و کارشناسان حضور مردم در انتخابات راهگشای حل مشکلات موجود بوده و هیچ مسیری جز صندوق رأی در این خصوص وجود ندارد.

وی خطاب به قرچکی‌ها و دیگر مردم کشور و استان تهران افزود: هر کجا که سدی ایجاد شده مشارکت مردم سد شکن بوده است، امروز و با قرار گرفتن در روز انتخابات نیز اهمیت حضور و مشارکت مردم بیش از پیش احساس می‌شود، چرا که با پای کار بودن مردم است که خط بطلانی بر خیال‌های خام و آشفته دشمنان کشیده می‌شود و آنجاست که اقتدار ایران اسلامی به رخ جهانیان کشیده خواهد شد.

یکی از اهالی ری که اولین رأی را به صندوق انداخت به خبرنگار مهر گفت: انتخابات ۱۵ تیرماه قطع بر یقین صحنه شکوه و عظمت و همدلی مردم با نظام و انقلاب خواهد بود.

رئیس جمهور آینده مشکلات معیشتی را رفع کند

رأی دهنده دیگری در رباط کریم نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای انقلاب خون‌های زیادی داده شده و این مردم بودند که پای آن ایستادند و در همه بزنگاه‌ها جای را خالی نکردند.

وی خطاب به رئیس جمهور آینده کشور گفت: از رئیس جمهور آینده تقاضا دارم، که رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را برای خود در اولویت قرار دهد و برای برطرف نمودن مشکلات اقتصادی کشور تلاش کند.

۵۴ شعبه اخذ رأی در فیروزکوه در حال اخذ رأی مردم است

فرماندار فیروزکوه نیز صبح جمعه از آغاز فرآیند رأی گیری در ۵۴ شعبه اخذ رأی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: تمامی هماهنگی‌ها و تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان فیروزکوه انجام شده است.

محمد حیدری منش با اشاره به تدابیر مأخوذه در هیأت اجرایی و ستاد انتخابات فیروزکوه گفت: تمام عوامل در فیروزکوه آمادگی کامل برای برگزاری فرآیند رأی گیری در ۵۴ شعبه اخذ رأی را دارند.

فرماندار فیروزکوه افزود: با اعلام رسمی آغاز رأی گیری رأس ساعت از ۸ صبح آماده حضور و مشارکت مردم برای اخذ رأی در بخش‌های مرکزی و ارجمند هستیم و یک هزار و ۷۰۰ عامل در انتخابات در شهرستان فیروزکوه فعال هستند.

وی اضافه کرد: با یاری خداوند و حضور حماسه ساز مردم انشاالله شاهد برگزاری انتخاباتی با شکوه که توأم با چهار محور مهم «امنیت»، «مشارکت»، «رقابت» و «سلامت» است در فیروزکوه خواهیم بود.

تسهیل در فرآیند اخذ رأی از افراد دارای شناسنامه قدیمی

فرماندار ویژه تهران نیز از آغاز فرآیند رأی گیری در شعب اخذ رأی این شهرستان خبر داد و به خبرنگار مهر گفت: با همکاری اداره کل ثبت احوال استان تهران و فرمانداری تهران چهار شعبه در راستای اخذ استعلامات آنلاین برای سهولت در رأی گیری، مستقر و فعال شد.

احمد قیومی در ادامه با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته در بخش‌های جنوب و غرب کلانشهر تهران تصریح کرد: همشهریان عزیز تهرانی می‌توانند در مناطق شهرری و جنوب تهران با شماره تلفن‌های ۵۵۹۲۴۱۴۰ و ۵۵۹۰۶۷۱۹ و در غرب تهران با شماره تلفن ۶۶۰۴۴۹۵۲ با داخلی ۱۲۱ برای استعلام کدملی تماس حاصل نمایند.

فرماندار تهران افزود: همشهریان عزیز تهرانی در مناطق شرق تهران نیز می‌توانند با شماره تلفن ۳۳۴۳۹۹۷۳ و در منطقه شمال تهران با شماره تلفن ۸۸۳۲۵۵۴۴ برای دریافت کدملی و استعلام آن از اداره کل ثبت احوال استان تهران در شعبه اخذ رأی اقدام کنند.

قیومی در پایان ضمن دعوت از مردم برای شکوه حضور در پای صندوق‌های رأی یادآور شد: همشهریان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی، موضوع را از طریق شماره تلفن ۴۵۵۰۰ هیأت بازرسی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گزارش دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ