وقتی کارت گرافیک با یخ منجمد می‌شود؛ اما کماکان کار می‌کند! [تماشا کنید]

اقتصاد ایران: یوتیوبری با نام Mryeester در اقدامی عجیب، از یخ برای خنک‌کردن کارت گرافیک استفاده کرد.

بسیاری از علاقه‌مندان به اسمبل کردن کامپیوتر، همواره به‌دنبال راه‌های ارزان و خلاقانه برای خنک کردن قطعات کامپیوتر هستند. اخیراً یوتیوبری با نام مستعار Mryeester، کارعجیبی انجام داده است. او یک کارت گرافیک را درون قالب یخی منجمد کرده و عملکرد آن را مورد بررسی قرار داده است.

در ویدئوی منتشر شده، کارت گرافیک پیش از قرار گرفتن درون فریزر، به خروجی تصویر و رابط اتصال مادربرد مجهز می‌شود. برخلاف انتظار، از آب مقطر برای ساخت یخ استفاده نشده است.

Mryeester موفق می‌شود تا کارت گرافیک یخ‌زده را به کامپیوتر متصل کند. با روشن شدن کامپیوتر، فن پردازنده مرکزی شروع به کار می‌کند اما فن کارت گرافیک که درون یخ قرار گرفته، عملکردی ندارد. نهایتاً کارت گرافیک موفق می‌شود سیگنالی را به صفحه‌نمایش ارسال کند، هرچند که خروجی تصویر با ایراد و اشکال همراه است.

ابعاد قالب یخ به اندازه‌ای بزرگ است که بتواند کارت گرافیک را برای اجرای بنچمارک گرافیکی خنک نگه دارد. نتایج این بنچمارک که در ویدیو قابل مشاهده است، نشان می‌دهد که کارت گرافیک با دمای ۲ درجه سانتی‌گراد، تنها قادر به اجرای بازی با ۴ فریم‌برثانیه است.

با وجود توقف ویدیو پس از ۳۰ دقیقه، کارت گرافیک همچنان به اجرای بنچمارک ادامه می‌دهد و می‌توان حدس زد مقداری از یخ اطراف آن آب شده است.

اگرچه این آزمایش نشان می‌دهد که انجماد کارت گرافیک درون یخ، می‌تواند تا حدودی موجب خنک شدن آن شود، اما بعید است به روشی رایج برای خنک‌کردن کامپیوتر تبدیل شود.

مقالات مرتبط
  • لپ‌تاپ‌های مجهز به تراشه ایکس الیت با اکثر بازی‌ها ناسازگار هستند
  • هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد

کارت گرافیک مورد استفاده در این ویدیو، GeForce 8400 GS است که یک کارت‌گرافیک میان‌رده از سال ۲۰۰۷ به شمار می‌رود. با توجه به قدیمی بودن کارت گرافیک، دستیابی به فریم‌ریت ۴ نمی‌تواند تنها به دلیل انجماد درون یخ نسبت داده شود.

این ویدیو شاید وسوسه‌کننده به نظر برسد، اما بهتر است قبل از فریز کردن قطعات کامپیوتر، از عدم نیاز به آن‌ها در آینده اطمینان حاصل کنید؛ زیرا ترکیب آب و قطعات الکترونیکی، حتی در حالت یخ‌زده، می‌تواند منجر به آسیب دائمی شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ