رکورد دانلود نرم‌افزار گوگل فوتوز به ۱۰ میلیارد رسید

اقتصاد ایران: گوگل فوتوز به فهرست اپلیکیشن‌هایی مثل کروم، مپس و یوتیوب پیوست که تعداد دانلود آن‌ها در پلی‌استور از مرز ۱۰ میلیارد بار عبور کرده است.

گوگل فوتوز (Google Photos)، گالری و سرویس محبوب ذخیره‌سازی ابری عکس و ویدیوی گوگل، موفق شد به رکورد ۱۰ میلیارد دانلود در پلی‌استور دست یابد. این دستاورد تقریباً ۴ سال پس‌از شکستن رکورد ۵ میلیارد دانلود به‌دست آمده است.

از زمان معرفی گوگل فوتوز در سال ۲۰۱۵، این سرویس به یکی از مهم‌ترین خدمات غول فناوری مستقر در مانتین‌ویو تبدیل شده است. گوگل فوتوز درطول این سال‌ها به اپلیکیشن کاملی برای مدیریت تصاویر و ویدیوهای کاربران تبدیل شده است و می‌توان آن را اپلیکیشنی ضروری برای اکثر کاربران گوشی‌های هوشمند درنظر گرفت. اپلیکیشن مذکور امکاناتی مثل ابزارهای حرفه‌ای ویرایش عکس‌، اعمال فیلتر و استفاده از قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی جمنای ازجمله Magic Editor و Magic Eraser را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

بی‌شک بخش قابل‌توجهی از ۱۰ میلیارد دانلود گوگل فوتوز در پلی‌استور به این مورد ارتباط دارد که اکنون به‌عنوان اپلیکیشن پیش‌فرض گالری عکس و ویدیو در اکثر گوشی‌های اندرویدی ارائه می‌شود. این رویه پیش‌از سال ۲۰۱۷ وجود نداشت، اما همچنان بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مانند وان‌پلاس، اوپو، شیائومی و حتی سامسونگ، اپلیکیشن گالری اختصاصی خود را درکنار گوگل فوتوز ارائه می‌دهند. دلیل دیگر برای کسب این رکورد، مجموعه‌ ویژگی‌های کاربردی و فضای ذخیره‌سازی رایگان قابل‌توجهی است که گوگل فوتوز به کاربران ارائه می‌دهد.

مقالات مرتبط:
  • گوگل فوتو چیست و چه کاربردی دارد؟
  • قابلیت‌های جادویی گوگل فوتوز وارد گوشی‌های سامسونگ می‌شوند

با وجود حذف قابلیت پشتیبان‌گیری رایگان عکس‌ها با کیفیت بالا که اکنون نیازمند پرداخت حق اشتراک گوگل وان است، همچنان تعداد کمی از سرویس‌های این اپلیکیشن بدون‌ نیاز به پرداخت هزینه، دردسترس قرار دارند.

درحال‌حاضر، گوگل فوتوز دهمین اپلیکیشن گوگل محسوب می‌شود که موفق به عبور از مرز ۱۰ میلیارد دانلود شده است. آخرین اپلیکیشن گوگل که پیش‌از این به رکورد مذکور دست یافته بود، گوگل درایو در اوایل سال ۲۰۲۴ بود. از دیگر اپلیکیشن‌های گوگل که از مرز ۱۰ میلیارد دانلود در پلی‌استور عبور کرده‌اند می‌توان به کروم، جیمیل، مپس، یوتیوب و اپلیکیشن اصلی گوگل اشاره کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ