آمادگی کامل اردبیل برای برگزاری باشکوه مرحله دوم انتخابات

اقتصاد ایران: اردبیل- دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: تمام تمهیدات و آمادگی برای برگزاری باشکوه مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان اردبیل در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز زلالی عصر پنجشنبه در جریان بازدید از روند آمادگی برگزاری انتخابات در شهرهای مختلف استان اردبیل، اظهار کرد: فردا و از ساعت هشت صبح درب شعب اخذ رأی به روی هموطنان باز خواهد شد تا در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شاهد ثبت یک رکورد و نصاب بالا در مشارکتی پرشور و حرارت باشیم.

وی تصریح کرد: یک‌هزار و ۳۷۵ شعبه اخذ رأی فردا برای رأی‌گیری از تمامی هموطنان واجد شرایط در استان مهیا شده تا با همراهی ۳۱ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، پشتیبانی و انتظامی بتوانیم صحت، سلامت و امنیت انتخابات را در بالاترین سطح مهیا کنیم.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: در مرحله اول اهالی استان اردبیل با مشارکت ۴۸.۵ درصدی توانستند جایگاه هفتم کشوری را به خود اختصاص دهند و قطعاً در این مرحله از انتخابات مشارکت بالا رفته و یک حماسه دیگر در روز ۱۵ تیرماه در تاریخ این استان به ثبت خواهد رسید.

زلالی افزود: از یک‌هزار و ۳۷۵ شعبه اخذ رأی تدارک دیده شده در استان ۶۱۰ شعبه شهری و ۷۶۵ شعبه روستایی و عشایری است و قرار است با فعال شدن این شعبات در تمام مناطق جغرافیایی استان اعم از شهرها، روستاها و مناطق عشایری بتوانیم آرای مردم استان را جمع‌آوری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از شعب اخذ رأی تدارک دیده شده برای سطح استان ۹۲۸ شعبه ثابت و ۴۴۷ شعبه نیز سیار است و سعی ما بر این بوده تا شعب اخذ رأی ثابت را افزایش داده و شعب سیار را به حداقل برسانیم.

زلالی اضافه کرد: زیرساخت‌های لازم اعم از ارتباطات و اینترنت برای انجام استعلامات مهیا شده و به صورت آنلاین در همه شعبات استعلامات انجام می‌شود تا اخذ رأی در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

وی بیان کرد: متولدین ۱۵ تیرماه ۸۵ و قبل از آن می‌توانند در انتخابات فردا با در دست داشتن شناسنامه و یا کارت ملی حضور پیدا کنند.

زلالی در ادامه سخنان خود یادآور شد: افرادی که شناسنامه قرمز رنگ قدیمی دارند، باید کارت ملی را نیز به همراه داشته باشند و افرادی که کارت ملی سابق را دارند، باید شناسنامه و کد ملی را به همراه داشته باشند.

وی تصریح کرد: ما از هر ۲ کاندیدا خواسته‌ایم تا نفرات خود را برای شعب اخذ رأی معرفی کنند تا به عنوان نماینده کاندیداها با کارت شناسایی صادر شده بتوانند در محل اخذ رأی حاضر شده و بر فرآیند انتخابات و سلامت آن نظارت داشته باشند.

زلالی گفت: افرادی که در مرحله اول از طرف کاندیداها نماینده معرفی شده و دارای کارت هستند، اعتبار آنها همچنان باقی است و نیازی به تمدید اعتبار نخواهد بود و در کنار نمایندگان کاندیدا، اهالی رسانه نیز با در دست داشتن کارت شناسایی خود می‌توانند از شعب اخذ رأی بازدید کرده و در جریان فرآیند برگزاری سالم انتخابات قرار گیرند.

وی افزود: تلاش بر این است تا به صورت تضمیعی در فرآیند برگزاری و شمارش آرا نمایندگان کاندیداها و حتی اصحاب رسانه حضور پیدا کنند تا بدون دخالت بتوانند بر این فرآیند سالم و امن نظارت داشته باشند.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل بیان کرد: وزارت کشور در اطلاعیه‌های مختلف اعلام کرده که در سریع‌ترین زمان شمارش آرا انجام و صبح روز شنبه ۱۶ تیرماه اعلام نتایج انجام خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ