روند نزولی تورم یزد/آمار طرد اتباع غیرمجاز از استان بی سابقه است

اقتصاد ایران: یزد- استاندار یزد گفت: عمده تورم استان ریشه در توقف ساخت مسکن و یا شیب کند آن در دهه ۹۰ دارد که با اقدامات علمی دقیق روند تورم استان بشدت نزولی شده است.

مهران فاطمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عمده تورم استان یزد ریشه در توقف ساخت مسکن و یا شیب کند آن در دهه ۹۰ دارد اما با اقدامات علمی دقیق شاهد روند نزولی تورم استان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه یزد عزیز همواره بهشت سرمایه‌گذاری کشور بوده و امنیت سرمایه‌گذاری در آن مطلوب است، اظهار کرد: رشد اقتصادی بالای ۶.۵ درصد گواه این مطلب است.

آینده خوب استان در حوزه آب

استاندار یزد به تحول بزرگ در اجرای پروژه‌های آبی؛ با اقدامات جهادی دولت سیزدهم از «شروع عملیات اجرایی خط انتقال آب از دریا به استان» تا «ایجاد خطوط اضطرار آب، آبرسانی به روستاها و …» اشاره کرد و افزود: پروژه آبی مورد پیگیری در استان در دولت شهید جمهور، نوید بخش آینده خوب استان یزد در حوزه آب است.

وی افزود: اقدامات جهادی دولت شهید جمهور در ایجاد خط اضطرار آب یزد و اردکان، ساخت مخازن و شروع عملیات اجرایی آب دریا برای شرب و بهداشت همه استان و نه تنها بخش صنعت، آبرسانی به روستاها، رینگ آب شهر یزد و آبرسانی میبد و صدها پروژه آبی دیگر نوید بخش آینده خوب استان یزد در حوزه آب است.

ساماندهی اتباع غیرمجاز

استاندار یزد به موضوع مهم ساماندهی اتباع خارجی در استان اشاره کرد و افزود: این مهم منوط به ساماندهی مرزها است که ساماندهی مرزها در دستورکار شهید جمهور قرار داشت.

وی به طرد قریب به ۶۰ هزار نفر از اتباع غیرمجاز از استان یزد؛ از سال ۱۴۰۲ تا کنون اشاره کرد و افزود: ساماندهی اتباع خارجی؛ در دستورکار جدی استان است و به استناد آمار شاهد طرد بی سابقه اتباع غیرمجاز از استان هستیم.

فاطمی گفت: مسئله ساماندهی اتباع خارجی منوط به ساماندهی مرزهاست که در دستور کار شهید جمهور قرار داشت و البته از سال ۱۴۰۲ تاکنون قریب به ۶۰ هزار نفر از اتباع غیرمجاز در استان یزد طرد شده‌اند و البته هنوز هم برنامه ساماندهی اتباع به جد در دستور کارست این میزان طرد در هیچ زمانی سابقه نداشته است.

توجه ویژه دولت شهید رئیسی به بخش میراث و گردشگری استان یزد

استاندار یزد با اشاره به توجه ویژه دولت به بخش گردشگری گفت: راه‌اندازی شرکت پروازی یزد ایر، توسعه زیرساخت‌ها، اختصاص بخش قابل توجهی از تسهیلات حمایتی به بخش گردشگری، افزایش ۱۰ برابری اعتبارات حوزه مرمت، توجه به صنایع دستی، تخصیص اعتبار تکمیل موزه بزرگ یزد و ده‌ها پروژه دیگر نشان از توجه ویژه دولت شهید رئیسی به بخش میراث و گردشگری استان دارد.

توجه به دانش بنیان‌ها

استاندار یزد تغییر ریل اقتصادی استان یزد به سمت و سوی اقتصاد دانش بنیان را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: رشد بالای ۷۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان در استان، برگزاری جلسه اختصاصی با قریب ۲۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور، بورسیه تحصیلی صنعت؛ یکی از طرح‌های ابتکاری استان و تخصیص بی‌نظیر زمین، اعتبار و تسهیلات به فعالان حوزه دانش بنیان نشان از رویکرد مثبت و ویژه دولت به این مهم دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ