۳۰ هزار خودرو موستانگ به‌دلیل «چرخش ناخواسته فرمان» فراخوان شدند

اقتصاد ایران: برخی مدل‌های موستانگ با مشکل فرمان مواجه هستند و فورد برای حل این مسئله، بیش از ۳۰ هزار خودرو را فراخوان کرده است.

فورد فراخوانی را برای بیش از ۳۰ هزار دستگاه موستانگ منتشر کرد. این خودروها در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ تولید شده‌اند و دلیل صدور این فراخوان، نقص در سیستم فرمان اعلام شده.

تاکنون هیچ‌گونه گزارشی از تصادف یا آسیب بدنی مرتبط با مشکل فرمان ثبت نشده است و نیز جزئیاتی در مورد اینکه کدام مدل‌های EcoBoost یا GT با مشکل مواجه هستند، در دست نیست.

بر اساس گفته‌ی فورد، سنسور دیجیتالی گشتاور ثانویه در برخی از خودروها ممکن است به اشتباه کالیبره شده باشد. به عبارت ساده‌تر، سیستم فرمان به‌درستی تنظیم نشده است.

از آنجایی که سیستم فرمان مدل‌های جدید موستانگ الکترونیکی است، خرابی سنسور می‌تواند باعث لرزش فرمان به عقب‌وجلو هنگام تلاش راننده برای تغییر جهت شود. هنوز مشخص نیست دامنه‌ی نوسان فرمان چقدر است. بر اساس اعلام فورد، فرمان خودرو می‌تواند «برخلاف میل راننده، به طرفین بچرخد.»

فورد پس از اطلاع از مشکلات سیستم فرمان از طریق یکی از تامین‌کنندگان خود، تحقیقات را آغاز کرد. تا به این لحظه دو مورد شکایت مرتبط با گارانتی که احتمالاً به همین مشکل مربوط می‌شود به فورد گزارش شده است.

مقالات مرتبط
  • خودرو قدرتمند موستانگ به‌دلیل خطر آتش‌سوزی فراخوان شد
  • اعتراف شجاعانه فورد: آمریکا نمی‌تواند در بازار خودروهای برقی با چین رقابت کند

راه‌حل مشکل فرمان، نسبتاً ساده است و نمایندگی‌های فروش فورد یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری را برای واحد کنترل فرمان هیدرولیک خودرو نصب خواهند کرد.

فراخوان موستانگ، جدیدترین مورد از موارد متعدد فراخوان‌های اخیر فورد است. تنها یک هفته پیش، فراخوانی برای بیش از ۵۵۲ هزار دستگاه وانت F-150 به دلیل مشکلات گیربکس صادر شد. ازطرفی در اوایل تیر ماه، فراخوان دیگری برای موستانگ به‌دلیل خطر بالقوه‌ی آتش‌سوزی منتشر شده بود.

فورد تاکنون در سال ۲۰۲۴ فراخوان‌هایی را برای تعمیر میلیون‌ها دستگاه خودرو به دلیل مشکلات مختلف صادر کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ