دانشگاه فرهنگیان در دوران شهید رییسی احیا شد

اقتصاد ایران: مشهد- وزیر آموزش و پرورش گفت: در دوران شهید جمهور دانشگاه فرهنگیان احیا و مصوب شد سالی ۲۵ درصد به ظرفیت این دانشگاه اضافه شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضامراد صحرایی صبح پنجشنبه در آئین اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در مشهد اظهار کرد: ریلی که دوره ریاست جمهوری شهید آیت الله رئیسی برای دانشگاه فرهنگیان گذاشته شد در دوران آتی تأثیر خود را نشان می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دوران شهید جمهور ۸۷ هزار ردیف استخدامی به دانشگاه فرهنگیان اختصاص داده شد و سیاست کیفیت بخشی به دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: شهید رئیسی ریل یک تغییر جدی را در نظام تعلیم و تربیت کشور گذاشت و دانشگاه فرهنگیان را به سمت یک دانشگاه تحولی و مرجع در این حوزه برد.

صحرایی بیان کرد: در برنامه هفتم تصویب شده سالی ۲۵ درصد باید به ظرفیت دانشگاه فرهنگیان اضافه شود و بهترین فضا باید برای دانشگاه فرهنگیان باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مدیر خوب باید اولویت خود را دانشگاه فرهنگیان بداند چون دانشگاه فرهنگیان نرم افزار تربیت کشور است.

وی ادامه داد: معلم معمار هویت آینده کشور است. معلم سازنده زیرساخت سرافرازی کشور است. معلم گوهر وجود ملت را کشف می‌کند و در مسیر ساختن کشور قرار می‌دهد. کسی که اهمیت دانشگاه فرهنگیان را درک نکند سهمی در آینده کشور ندارد.

صحرایی گفت: التزام علمی و عملی به قرآن داشته باشید، هم قرآن را بفهمیم، هم در آن تدبر کنیم، هم به آنچه می‌آموزیم عمل کنیم. مشکل بشریت عمل نکردن به قرآن است. قرآن کتاب زندگی انسان‌ها در همه تاریخ هاست.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که قرآن یک کتاب درس آموز فوق العاده با زبان تمثیل است گفت: قرآن ۱۰۸ قطعه داستانی دارد، ما معلمان هم باید از داستان و پیشینه پژوهی بهره ببریم.

وی گفت: قرآن می‌گوید بهترین سخنان را بشنوید و بهترین آنها را تبعیت کنید. امانت‌داری از ارزشمندترین فضایلی است که در قرآن عنوان شده و ما معلمان مخاطب آن هستیم؛ ما معلمان امانت‌دار ملت هستیم، مردم ارزشمندترین دارایی خود یعنی فرزندانشان را به ما می‌سپارند.

صحرایی با بیان این که راهی برای اعتلای جامعه خارج از مسیر قرآن و عترت وجود ندارد؛ گفت: امیدوارم شما دانشجویان بهترین‌ها را بیاموزید، به کار ببرید و به دانش آموزانتان آموزش دهید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ