سازمان همکاری‌های شانگهای جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

اقتصاد ایران: کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای جنایات رژیم صهیونیستی در حق ساکنان مظلوم نوار غزه را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در بیانیه پایانی اجلاس شانگهای که طی امروز در آستانه برگزار شد آمده است: کشورهای عضو نگرانی عمیق خود را نسبت به اوضاع درگیری‌ها میان فلسطین و تل آویو ابراز کرده و به شدت اقداماتی را که باعث قربانی شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان در نوار غزه و وخامت اوضاع انسانی در این باریکه شده محکوم می‌کنند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما شاهد افزایش استفاده از زور و نقض قوانین بین المللی به صورت هدفمند و همچنین افزایش درگیری‌های ژئوپلیتیک و خطرات علیه ثبات جهانی و منطقه‌ای هستیم. نظام جهانی عادلانه تر و چندقطبی در حال تشکیل و فرصت‌های پیش روی توسعه کشورها و همکاری‌های بین المللی منصفانه در حال گسترش است.

در بیانیه پایانی اجلاس شانگهای تصریح شده است: کشورهای عضو این سازمان در اتخاذ تصمیمات با هدف مداخله در امور داخلی دیگر کشورها و در تعارض با قوانین بین المللی مشارکت نمی‌کنند. کشورهای استفاده کننده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای برای گسترش همکاری‌ها با شروط داوطلبانه و مورد توافق در زمینه‌های پژوهش و توسعه تکنولوژی هسته‌ای صلح آمیز تلاش می‌کنند.

کشورهای شرکت کننده، سال ۲۰۲۵ را سال توسعه پایدار در سازمان همکاری‌های شانگهای اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است: سازمان مذکور طرح اتحاد جهانی برای تحقق صلح عادلانه و توسعه را با هدف زمینه سازی برای تقویت امنیت بین المللی در پیش گرفته و از دیگر کشورها دعوت می‌کند به این طرح بپیوندند. کشورهای عضو، بر ضرورت محافظت از فضای خارجی در برابر انواع سلاح‌ها و استفاده مسالمت آمیز از آن تاکید دارند. آنها آماده‌اند تدابیر لازم را برای از بین بردن زمینه‌های رشد تروریسم از جمله حمایت‌های مالی از تروریسم و عضوگیری در این گروهک‌ها به کار بگیرند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: اجرای برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته‌ای ایران بر اساس قطعنامه سازمان ملل مهم است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ