تراز دریاچه ارومیه ۲۶ سانتی متر افزایش یافته است

اقتصاد ایران: ارومیه-وزیر نیرو گفت: هم اکنون تراز دریاچه ارومیه ۲۶ سانتی متر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر محرابیان ظهر پنجشنبه در حاشیه افتتاح بند و کانال انتقال آب بادین‌آباد پیرانشهر در بین خبرنگاران اظهار کرد: همچنین تراز دریاچه ارومیه نسبت به مهر سال گذشته (ابتدای سال آبی جاری) ۵۳ سانتی متر بالا رفته که نشان دهنده تأثیرات مثبت پروژه‌های مرتبط با احیای دریاچه بوده است.

وی گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در کشور در حال پیگیری و اجرای آن هستیم اجرای شبکه‌های آبیاری و زهکشی است تا از این طریق بتوانیم اراضی کشاورزی را با حداکثر بهره‌برداری آبرسانی کنیم.

وزیر نیرو افزود: با اجرا و پیشبرد طرح‌های بزرگ و مهمی که در این منطقه پیش‌بینی شده بود اراضی کشاورزی یکی پس از دیگری مشمول این طرح می‌شوند.

محرابیان ادامه داد: افتتاح شبکه آبیاری و زهکشی در ۲۶۰۰ هکتار مزرعه شروع کار است و سایر اراضی کشاورزی در برنامه قرار دارد و یکی پس از دیگری طرح‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر نیرو اظهار کرد: تا نیمه دوم امسال نیز حدود ۱۳ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی اراضی این منطقه تکمیل می‌شود

محرابیان اضافه کرد: انتقال آب پساب تصفیه شده و سالم از شهرهای ارومیه و تبریز به دریاچه ارومیه یکی دیگر از دیگر طرح‌های پیش بینی شده در راستای احیای دریاچه است که سال گذشته با حضور معاون رئیس جمهور به بهره برداری رسیده بود.

وزیر نیرو بیان کرد: در همان افتتاح انتقال پساب شهر تبریز به سمت دریاچه طرح توسعه شبکه تصفیه خانه پساب نیز در دستور کار قرار گرفت که با تخصیص اعتبار لازم نسبت به توسعه این پروژه در شهرهای ارومیه و تبریز اقدام خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ