«مردمک»؛ دریچه‌ای رو به خاطرات زندگی

اقتصاد ایران: کتاب «مردمک»، نوشته بهناز نادری با ارائه ۲۲ داستان کوتاه و با مقدمه‌ای از امرالله احمدجو از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کتاب «مردک»، خاطراتی از بهناز نادری در انتشارات سوره‌ مهر منتشر و راهی بازار نشر شد. نویسنده در این کتاب  22 داستان کوتاه، خودنگاره‌ای به نمایش گذاشته که بیان‌گر ارتباطش با دنیای درون و بیرون و چکیده‌ای‌ است از زیست و تجربه‌ شخصی‌اش که با عنصر تخیل گره خورده و تبدیل به داستانک‌ شده است.

«مردمک» لحظات ویژه‌ای از مسیر زندگی نادری است که جهان و مردمانش از فیلتر چشمانش عبور کرده، به یاد مانده، ثبت شده و حالا به مدد کلمات به تصویر کشیده شده است. بهناز نادری که فارغ‌التحصیل رشته بازیگری و هنرهای نمایشی است با زبانی بسیار ساده و قابل‌فهم خاطراتش را پیش روی مخاطب می‌گذارد.‌

عناوین داستانک‌ها هم جالب و قابل توجه‌اند. هر 22 داستانک با عناوین «من یک ... هستم» انتخاب شده که به فراخور هر داستان این نقطه‌چین پر می‌شود؛ برای مثال «من یک زرافه هستم» و یا «من یک قالی کرمون هستم».

نویسنده در توضیح کتابش این چنین می‌گوید: «در بخش‌های مهمی از این کتاب به زعم خودم، نقش مادرم و خاطراتی که با جزییات برای ما بیان می‌کرد از بدو تولد تا زمانی که به شناخت خودمان از دنیای پیرامون رسیدیم، حضور درخشانش در تمام مراحل زندگی، تصمیم‌های مهم و ارزش‌های اخلاقی مورد نظرش نقشی مهم و پررنگ دارد. به همین جهت بعد از نگارش همه‌ی قصه‌ها تصمیم گرفتم مسیر حرکتی را از بدو تولد شخصیت اصلی یا همان (من) تا لحظه‌ی فراموشی و نقطه‌ی پایان که نتیجه‌ی تخیل و خاطره‌پردازی‌هاست، به تصویر درآورم و مسیر رشد، شناخت، آسیب‌ها، فقدان و زیبایی‌ها را روشن‌تر بیان کنم. از تاثیرات جنگ تحمیلی تا مسائل پیچیده‌ای که دختران و زنان با آن روبرو می‌شوند. از بلوغ ، نقش عاطفه و احساس، تأثیرات روش‌های پرورشی و تربیتی خانواده و جامعه، چرایی و چگونگی سوگ و فقدان و غیره در این کتاب هرکدام به شکلی به تصویر درآمده است.»

از نکات قابل ذکر اینکه امرالله احمدجو، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس کشورمان، نیز مقدمه‌ای برای بهناز نادری و «مردمک» نوشته که در صفحات ابتدایی کتاب درج شده است. «مردمک» در قطع خشتی با شمارگان 500 نسخه، در 123 صفحه و با قیمت 120 هزار تومان در دسترس علاقمندان است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ