جنون اسرائیل دربخش بهداشت غزه/بیمارستان اروپایی از کار افتاد

اقتصاد ایران: در میان تداوم جنایات سیستماتیک ارتش صهیونیستی علیه بخش بهداشت غزه، منابع پزشکی در نوار غزه اعلام کردند که در سایه تهدیدات اشغالگران، بیمارستان اروپایی در این باریکه از کار افتاد و کادر درمان و بیماران جایی برای رفتن ندارند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که رژیم صهیونیستی همچنان به انجام حملات جنون آمیز علیه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی غزه اصرار دارد، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بیمارستان اروپایی در جنوب این باریکه کاملاً از کار افتاده است.

این وزارتخانه تاکید کرد که رژیم اشغالگر طی 24 ساعت گذشته 3 قتل عام انجام داده که منجر به شهادت 38 فلسطینی و زخمی شدن 125 نفر دیگر شد.

دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در اراضی فلسطین نیز به نوبه خود اعلام کرد: نیروهای اشغالگر مناطقی را که امن اعلام شده بود هدف قرار داده و آوارگان را مجبور به فرار کردند.

همچنین تیم‌های پزشکی و دفاع مدنی جسد 14 غیرنظامی فلسطینی را پیدا کردند که تعدادی از آنها در حملات قبلی ارتش رژیم اشغالگر به مناطق غربی رفح در جنوب نوار غزه به شهادت رسیده بودند.

منابع پزشکی اعلام کردند: برخی از اجساد تجزیه شده‌اند که نشان می‌دهد چند روز پیش به شهادت رسیدند.

تیم‌های دفاع مدنی همچنین از وجود شهدا و مجروحان در زیر آوار منازل بمباران شده توسط ارتش صهیونیستی خبر داده و اعلام کردند که دسترسی به این اجساد و مجروحان غیر ممکن است.

بیمارستان اروپایی غزه از کار افتاد

از سوی دیگر منابع پزشکی فلسطینی در نوار غزه اعلام کردند که بیمارستان اروپایی غزه بعد از تهدید نظامیان اشغالگر مبنی بر انجام عملیات گسترده نظامی برای تهاجم به منطقه جنوب، به طور کامل از کار افتاده است.

این تهدیدات اشغالگران موجب شد تا کادر درمانی و بیماران، بیمارستان اروپایی را تخلیه کنند. برخی از این افراد به بیمارستان ناصر منتقل شدند و برخی دیگر نمی‌دانند کجا باید بروند.

«عدنان ابوحسنه» مشاور رسانه‌ای آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز در مصاحبه با شبکه الجزیره اعلام کرد: 250 هزار غیرنظامی فلسطینی مجبور شده‌اند از شهر خان یونس در جنوب نوار غزه آواره شوند و این در حالی است که هیچ مکان امنی در غزه برای رفتن آنها وجود ندارد.

وی افزود: امکاناتی که آژانس آنروا در اختیار دارد تنها می‌تواند عملیات این آژانس را تا پایان ماه آگوست آینده تضمین کند.

در حالی که جنایت‌های سیستماتیک صهیونیست‌ها علیه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی غزه همچنان ادامه دارد و سیستم بهداشتی در این باریکه، تقریباً از هم پاشیده است، دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه دیروز اعلام کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی با صدور دستوراتی، غیرنظامیان در بیمارستان اروپایی و صدها تیم پزشکی در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه را مجبور به ترک این بیمارستان کرده و آن را در دایره هدف‌گیری‌های خود قرار داده است.

این نهاد دولتی در غزه تصریح کرد: این یک فاجعه انسانی است که بحران بهداشتی در نوار غزه را که به درجه‌ای بی‌سابقه رسیده و جان هزاران مجروح و بیمار را تهدید می‌کند، عمیق‌تر کرده است. جنایات اشغالگران علیه بیمارستان‌ها، اقدامی عامدانه و از پیش طراحی شده با هدف تشدید بحران انسانی و بهداشتی در نوار غزه است و اشغالگران تاکنون 34 بیمارستان را از کار انداخته‌اند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ