تخصیص ۳هزار تن قیر برای بازگشایی‌ معابر در بافت‌های ناکارآمد شهری

اقتصاد ایران: بندرعباس- مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از تخصیص ۳ هزار و ۵۲۳ تن قیر برای بازگشایی‌ معابر در بافت‌های ناکارآمد شهری و بافت فرسوده استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید سلحشور صبح پنجشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۱۸۹ هزار نفر ثبت نام کردند که بعد از بررسی‌ها بیش از ۵۴ هزار نفر تأیید نهایی شده‌اند و برای آن‌ها افتتاح حساب شده است.

وی افزود: پروژه‌های نهضت ملی مسکن در ۱۳ شهرستان استان فعال شده است که به تفکیک ۴۹ هزار واحد شهری و ۱۶ هزار واحد روستایی است.

سلحشور عنوان‌کرد: ۲۹ هزار واحد از ۶۶ هزار واحد مسکن تکلیف استان هرمزگان مسکن حمایتی است و مابقی شامل مسکن مهر تبدیلی، خود مالک شهری، خود مالک روستایی، بازآفرینی شهری و احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد است.

وی تاکید کرد: تأمین زمین برای پروژه‌ها یکی از کارهای مهمی بود که انجام شد و نهایتاً ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین در حوزه شهری شناسایی و به شهرها و روستاهای استان الحاق شد که سهم شهر بندرعباس بیش از ۹۰۰ هکتار بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان، عنوان کرد: در حوزه بازآفرینی شهری ۱۱ شهر استان را به عنوان اولویت شناسایی کردیم هر چند که قطعاً محدوده‌های بیشتری نیز وجود دارند اما ضرورت بازآفرینی در ۱۱ شهر شناسایی شده بیشتر است.

سلحشور تاکید کرد: بیش از ۳ هزار و ۹۵۲ پروانه ساخت در محلات ناکارآمد استان هرمزگان صادر شده و ساخت معابر جدید نیز در این محلات دنبال می‌شود ضمن اینکه ۳ هزار و ۵۲۳ تن قیر برای بازگشایی‌ها تخصیص پیدا کرده است و هرمزگان در حوزه بازآفرینی جزو ۵ استان پیشتاز کشور است.

وی خاطرنشان‌کرد: در حوزه پروژه‌های راهسازی و بهره‌برداری از اماکن عمومی نیز ۲۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۲۶۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است ضمن اینکه مجموعه راه و شهرسازی هرمزگان طی دولت سیزدهم ۱۳ هزار متر مربع سالن ورزشی ساخته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ